دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

پاریس: سارق بدشانسی که قصد داشت از طریق حفر تونل وارد بانک شود، راه خود را گم کرد و اشتباها وارد سرویس بهداشتی عمومی شد

وی پس از تهیه نقشه‌ای از موقعیت جغرافیایی بانک، راه حفر تونل را مشخص کرد و طبق آن اقدام به احداث تونل کرد.

اما در حالی که گمان می‌کرد از شعبه بانک سر در می‌آورد و پول‌ها را سرقت می کند، در ساعات اولیه صبح از یک سرویس بهداشتی عمومی سر در آورد و پلیس همان‌جا او را دستگیر کرد.

وی که پس از دستگیری بسیار افسرده و مضطرب به نظر می‌رسید، بلافاصله اقرار کرد که قصد سرقت از بانک را داشته است. در حال حاضر این سارق جوان در انتظار رای دادگاه به سر می‌برد و احتمالا به یک دوره کار اجباری و حبس محکوم خواهد شد.

ممنوعیت سیگار کشیدن در بازجویی

توکیو: در فیلم‌های پلیسی معمولا صحنه‌ای وجود دارد که در آن متهمی که در حال بازجویی است از ماموران درخواست می‌کند به او یک نخ سیگار بدهند.

این در حالی است که در صورت تصویب قانون جدید نه تنها در فیلم‌های ژاپنی دیگر شاهد چنین صحنه‌ای نخواهیم بود، بلکه در واقعیت نیز سیگار کشیدن متهمان حین بازجویی ممنوع خواهد بود.

مقامات پلیس ژاپن از مدت‌ها پیش قوانین سختگیرانه‌ای را در مورد شرایط بازجویی تصویب کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به ممنوعیت لمس کردن متهمان توسط پلیس و ممانعت از بازجویی‌های طولانی اشاره کرد.

اقدام اخیر در جهت ممنوعیت تعارف کردن سیگار دست دوم به متهمان یا پاسخ مثبت به درخواست آنها برای دریافت سیگار در همین راستا صورت می‌گیرد. گفتنی است، یکی از دلایل اجرای این قانون نگرانی‌های بهداشتی در مورد سلامت متهمان است که با استعمال سیگار های دست دوم تشدید می‌شود.

زندگی درختی

کالیفرنیا: در حالی که هر روز بر تعداد حامیان محیط زیست و افرادی که با قطع درختان مخالفند افزوده می‌شود، یکی از همین افراد برای جلوگیری از قطع درختان، زندگی روی آن را آغاز کرده است.

این مرد پس از اینکه شنید شهرداری قصد دارد چند درخت در پارک محلی را قطع کند، از یکی از درخت‌ها بالا رفت و اعلام کرد تا زمانی که شهرداری از این تصمیم صرفنظر نکند از درخت پایین نخواهد آمد. این درحالی است که شهرداری متعهد شده است به جای این درختان که خطر سقوط آنها وجود دارد، درختان تازه‌ای بکارد اما این دوستدار محیط زیست به هیچ‌وجه حاضر نیست از خواسته خود کوتاه بیاید.

از سوی دیگر، شهرداری هم خواسته او را غیرمنطقی اعلام کرده و می‌خواهد طبق برنامه قبلی چند اصله از درختان این پارک را قطع کند. در حال حاضر مقامات شهرداری درصددند از طریق گفت‌و‌گو با این مرد او را به پایین آمدن از درخت تشویق کنند.

خاطره‌سازی سارقان

فلوریدا: چند سارق جوان که اقدام به سرقت خودروی گرانقیمت یک خانواده کردند با یک اقدام کودکانه خود را به دام پلیس انداختند. پلیس در حالی خودروی مسروقه را کشف کرد که یک راننده 15 ساله پشت فرمان آن نشسته بود.

ماموران در نگاه نخست دریافتند که این نوجوان یکی از سارقان است و به بازرسی داخل خودرو پرداختند. آنها حین بازرسی، دوربین عکاسی را پیدا کردند که در آن چندین عکس از چهره سارقان وجود داشت.

سارق 15 ساله به پلیس گفت او و دوستانش پس از سرقت خودرو به گردش رفته و برای ثبت خاطراتشان از یکدیگر عکس گرفتند. به این ترتیب پلیس به راحتی توانست هم‌دستان این نوجوان در سرقت خودرو را شناسایی کرده و همه آنها را دستگیر کند. یکی از سارقان پس از دستگیری به خبرنگاران گفت که از دوربین عکاسی متنفر است و از این پس، هیچگاه دست به دوربین عکاسی نمی‌زند.‌

کد خبر 74522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز