یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش خبر حذف رشته‌های نظری از دوره متوسطه را تکذیب کرد

او گفت: این رشته‌ها همچنان در دبیرستان تدریس می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس رهی خبر حذف رشته‌های نظری از دوره متوسطه را که در برخی از خبرگزاری‌‍ها به نقل از وی اعلام شده بود را تکذیب کرد و گفت: هدف ما توسعه رشته های فنی و حرفه‌ای است ولی تعدادی از دانش آموزان نیز علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های علوم پایه و علوم انسانی هستند.

وی افزود: یکی از اهداف آموزش و پرورش آشنایی دانش آموزان با مهارت‌های اولیه زندگی است و این مهارت‌ها در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بیشتر محقق می‌شود.

وی گفت: دانش آموزان در مدارس باید به گونه‌ای مهارت‌های زندگی را بیاموزند که پس از پایان تحصیلات بتوانند جذب بازار کار شوند.

رهی تأکید کرد: البته بسیاری از دانش آموزان هم در رشته های علوم پایه و علوم انسانی بعد از اخذ دیپلم وارد دانشگاه می‌شوند و با اخذ مدارک عالی دانشگاهی در سطوح مدیریتی به جامعه خدمت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون بیش از ده هزار دانش آموز در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور هم مجوز تأسیس آموزشکده و دانشکده داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در بحث گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای از برنامه چهارم توسعه عقب است گفت: هم اکنون 37 درصد از دانش آموزان دوره متوسطه در   رشته‌های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند که در برنامه پنجم توسعه باید به 53 درصد برسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: هم اکنون 164 دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش داریم که تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به بیش از 200 آموزشکده و دانشکده برسد.

رهی با بیان اینکه دانش آموزان باید در دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش رشته‌های متناسب با مشاغل مورد نیاز جامعه را انتخاب کنند گفت: هم اکنون برخی رشته‌ها هنرجو زیاد و برخی رشته های مورد نیاز جامعه هنرجو کم دارد.

وی به قانون حذف کنکور اشاره کرد و گفت: هم اکنون 15 درصد از نمره‌های برخی دروس اصلی در کنکور تأثیر دارد و از سال تحصیلی آینده، امتحانات سال دوم دبیرستان و پیش دانشگاهی به صورت هماهنگ برگزار خواهد شد.

کد خبر 74413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز