گروه سیاسی: آیت‌الله مشکینی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه ای به علمای بلاد فهرست کامل جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان را اعلام کرد.

در بخشی از نامه آیت ‌الله مشکینی خطاب به علمای بلاد  که دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آن را منتشر کرد ، آمده است: نظر به اهمیت و جایگاه رفیع مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی، خصوصاً شأن والای این مجلس و وظایف اعضای آن در استدامه شرایط در رهبری انقلاب اسلامی و نیز کارگشابودن و حساسیت بالای اقدام آن در زمان خلأ و فقدان رهبری ( ادام‌ الله ظله علی رؤوس المسلمین) جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از بحث و بررسی‌های فراوان کما فی‌السابق در این امر مهم از میان واجدان صلاحیت جهت معرفی به محضر ملت شریف ایران اقدام به تهیه لیست نموده و در آن از خیرخواهی برای آینده نظام اسلامی بهره برده است.

درپایان این نامه،فهرست کاندیداهای جامعه مدرسین در سراسر کشور در چهارمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری آمده است. نامزدهای این جامعه برای انتخابات خبرگان در حوزه انتخابیه تهران  به شرح زیر است :

علی اکبر مشکینی ،‌ محمد یزدی ،‌ اکبر‌ها‌شمی رفسنجانی،‌ احمد جنتی ،‌ سیدمحسن خرازی ،‌ رضا استادی ،‌ ‌ محمدامامی کاشانی ،‌ محمدمحمدی گیلانی ،‌ تقی مصباح یزدی ،‌ غلامرضا رضوانی ،‌ سیدمحمدباقر اسدی خوانساری ،‌ قربانعلی دری نجف آبادی ،‌ عبدالنبی نمازی ،‌ حسن روحانی ،‌ سیدرضاتقوی و‌ محسن کازرونی .

نام محمد مومن در حوزه انتخابیه قم و سید محمود هاشمی شاهرودی ،‌ عباس واعظ طبسی ،‌  ابوالقاسم خزعلی ، ‌ سیداحمدعلم الهدی ،‌ علی اصغر معصومی و‌ محمدرضا فاکر در حوزه انتخابیه خراسان رضوی دیده می‌شود.

در پایان لیست اسامی تصریح شده است؛ انتشار رسمی لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعد از اعلام نظر نهایی و اعلام اسامی از سوی شورای نگهبان خواهد بود و به همین علت ممکن است تغییراتی در این لیست حاصل شود.

نشست مسئولان انتخاباتی جامعتین

جلسه نمایندگان ستاد انتخابات جامعتین در سراسر کشور (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) صبح دیروز در دفتر جامعه روحانیت مبارز برگزار شد.

در این مراسم سید رضا تقوی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر گفت: انتخابات مجلس خبرگان از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نظام موجود در کشور نظامی اسلامی است که بر محور ولایت شکل گرفته و پرگار این نظام بر نقطه مرکزی آن که ولی فقیه است، می‌چرخد.

تأیید صلاحیت مجید انصاری

یک منبع مطلع خبر داد که صلاحیت مجید انصاری برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید می‌شود. 

این منبع آگاه به فارس گفت :  مجید انصاری از آنجا که عضو کنونی مجلس خبرگان رهبری است و پیش از این در امتحان اجتهاد شورای نگهبان در دوره قبلی انتخابات مجلس خبرگان شرکت کرده است، بنا بر این شده که قبولی وی در آن آزمون مجدداً  از سوی شورای نگهبان مورد پذیرش قرار گیرد.

ابلاغ مقررات تبلیغات

رئیس ستاد انتخابات کشور در نامه ای به وزیر ارشاد، خواستار ابلاغ قوانین و مقررات تبلیغات انتخاباتی به جراید و چاپخانه‌ها شد. 

سیدمجتبی ثمره هاشمی معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور آن را منتشر کرد، ضمن ارسال نسخه ای از قوانین و مقررات تبلیغات انتخاباتی، خواستار ابلاغ به جراید و چاپخانه ها به منظور اطلاع و رعایت مفاد آن شد.

کد خبر 7439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز