همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه 12 بهمن اعلام کرد: رژیم صهیونیستی مسوول حفظ جان 4 دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان است.

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سخنان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله  در خصوص چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان و نیز اقداماتی که سایر طرف‌ها در جهت روشن کردن ابعاد این قضیه در لبنان به عمل می‌آورند تقدیر کرد و اعلام این موضوع را ناشی از تعهد حزب‌الله به مبانی ارزشی و انسانی دانست.
[مشروح سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان]

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: گزارش رژیم صهیونیستی در خصوص چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان به دست ما نیز رسیده است و رژیم صهیونیستی در این در این گزارش تاکید کرده که دیپلمات‌های ایرانی تحویل آن رژیم نشده‌اند و مسوولیت این امر را متوجه طرف‌های ذی‌ربط در لبنان کرده است. در این راستا ما با اعلام این مطلب که موضوع مورد اشاره در گزارش رژیم صهیونیستی در مورد دیپلمات‌های کشورمان به هیج وجه از این رژیم سلب مسوولیت نکرده و با توجه به ارتباطات پیدا و پنهان گروهی که اقدام به ربودن دیپلمات‌های ایرانی در لبنان کرده‌اند با رژیم صهیونیستی همچنان این رژیم را مسوول حفظ جان دیپلمات‌های کشورمان که در زندان‌های این رژیم به سر می‌برند می‌دانیم و در عین حال از مسوءلیت دولت لبنان و طرف‌های مسوءل ذیربط این پرونده می‌خواهیم در مرحله کنونی این مسوولیت خطیر را به صورت جدی جدی‌تر تا روشن شدن ابعاد کامل قضیه و حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند.

در گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل در مورد لبنان به موضوع ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی و روشن شدن وضعیت آنان اشاره شده است.

کد خبر 74327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز