همشهری آنلاین: انتخابات استانی عراق روز شنبه 12 بهمن در میان تدابیر شدید امنیتی در سراسر این کشور آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر انتخابات راس ساعت هفت صبح  روز شنبه  به وقت محلی در چهارده استان از هجده استان عراق اغاز شد و قرار است تا ساعت پنج بعدازظهر به وقت محلی ادامه پیدا کند. حدود پانزده میلیون عراقی واجد شرایط شرکت در انتخابات امروز هستند.

رابرت وود کفیل سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در واشنگتن اعلام کرد ناظران از سفارت امریکا در بغداد به همراه گروه‌هایی متشکل از غیرنظامیان امریکایی که در بازسازی این کشور همکاری دارند، به روند نظارت بر فرایند انتخابات کمک خواهند کرد. وی به خبرنگاران گفت امیدواریم که عراقی‌ها انتخاباتی شفاف، آزادانه، عادلانه و عاری از خشونت داشته باشند.

سازمان ملل متحد و کمیسیون مستقل انتخابات عراق سازماندهی این انتخابات را بر عهده دارند و هشتصد ناظر بین المللی نیز برروند رای گیری نظارت دارند.

انتخابات امروز، سه استان خودمختار کردنشین عراق را یعنی اربیل، دوهوک و سلیمانیه در بر نمی‌گیرد. انتخابات در استان کرکوک نیز به تعویق افتاده است.

حدود هشتصد هزار نیروی نظامی و پلیس عراق به منظور برقراری آرامش و جلوگیری از هرگونه حملات شورشیان و اعضای القاعده در بخشهای مختلف این کشور مستقر شده‌اند. در این چارچوب کلیه مرزهای عراق و فرودگاه‌ها بسته شده‌اند.

کد خبر 74274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز