همشهری آنلاین: مجموعه 101 داستان کوتاه از ریچارد کوئک با ترجمه مرجان توکلی توسط انتشارات کتاب پنجره به بازار کتاب عرضه شد

به گزارش همشهری‌آنلاین این کتاب «داستان‌هایی به کوتاهی زندگی» نام دارد،  و نویسنده ضمن آوردن داستان‌هایی کوتاه نتیجه گیری خود از این داستان‌را نیز به دنبال آن آورده است که توصیه‌ای حکمی اخلاق درباره مسائل مختلف زندگی است.

برخی از این داستان‌ها بیش از آنکه مضمونی داستانی داشته باشند، فضایی از یک موجود را توصیف می‌کنند و واکنش ‌آنها به قرار گیری در یک موقعیت خاص را تحلیل می‌نمایند.

برای نمونه در داستان هشتم از این مجموعه که به نام«طریقه شکار میمون» آمده ، چگونگی شکارکردن میمون‌‌‌‌ها توسط آدمیان توضیح داده  و سپس نتیجه گیری می‌شود که طمع آدمیان را همانند آن میمون در درد سر می‌اندازد.

20 سال بعد هم یکی از این داستان‌ها است که نتیجه پژوهشی در دانشگاه هاروارد بر روی تعدادی از فارغ التحصیلان را نشان می‌دهد که وقتی از آنها پرسیدند آیا اهدافشان، تعریف شده،مشخص، شفاف و تدوین شده‌اند یا خیر. تنها سه درصد آنها پاسخ مثبت دادند و 20 سال بعد که پی گیری شد که از میان آن فارغ التحصیلان چه کسانی در زندگی موفق بودند، همین سه تن در حیطه کاری خود موفق‌ترین و از امکانات مالی و معنوی بیشتری برخوردار بودند.

نویسنده با استناد به نتیجه چنین پژوهشی ، روی تعیین دقیق اهداف توسط افراد تاکید می‌کند و آن را اصلی مهم در موفقیت آدمیان در زندگی می‌داند.

کتاب داستان‌هایی به کوتاهی زندگی در 191 صفحه به قیمت 4 هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

نشر پنجره پیش از این هم کتاب‌هایی در زمینه‌های مختلف ادبی و هنری انتشار داده بود.[انتشار کتاب وزیر فرهنگ فرانسه درباره ماندلا]

کد خبر 74254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز