نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادعای حضور سرکرده گروه تروریستی القاعده را در ایران رد کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: شبکه جهانی القاعده پس از مرگ اسامه بن لادن برچیده شد و این سازمان دیگر وجود ندارد اما ایدئولوژی افراطی آن همچنان پابرجاست.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: گروه داعش جایگزین القاعده شده و شکل جدیدی از تروریسم را به وجود آورده است.

این نمایندگی ادامه داد: گفتنی است آدرس به اصطلاح رهبر (سرکرده) تازه منصوب شده القاعده نادرست است. این اطلاعات نادرست می‌تواند بطور بالقوه مانع تلاش ها برای مبارزه با تروریسم شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعای مطرح شده و اتهامات واشنگتن علیه نفوذ منطقه ای تهران، تهران را متهم به حضور سرکرده گروه تروریستی القاعده کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن مدعی شد " سیف العدل" سرکرده جدید گروه تروریستی القاعده ، در ایران حضور دارد.

برخی منابع خبری با انتشار گزارشی به نقل از تعدادی کارشناس و نسبت دادن آن به سازمان ملل مدعی حضور سیف العدل مصری که گفته می شود پس از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه القاعده شده، در ایران شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بدون ارائه هیچ مدرک و سندی ادعا کرد: ارزیابی ما با ارزیابی سازمان ملل درباره حضور سیف العدل در ایران، مطابقت دارد.

وی با تکرار اتهامات علیه ایران مدعی شد: ارائه پناهگاه به القاعده، یکی دیگر از حمایت‌های گسترده ایران از تروریسم و فعالیت‌های بی ثبات کننده در خاورمیانه و فراتر از آن است.

کد خبر 742459
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 1
    مگه القاعده دیگه وجود داره؟پس ۲۰ سال تو افغانستان چه علطی میکردن،پُز چی میدادن.میخوای ایران هراسی کنی چرا خودت دیگه تخریب میکنی.ابرقدرت دنیا خخخخخ