سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: موزه‌ تیت مدرن، یکی از پربیننده‌ترین موزه‌های جهان، در شهر لندن قراردارد

موزه تیت

موزه تیت لندن در سال ۱۸۹۷ باز شد و در سال ۲۰۰۰ نام آن عوض شد و به کلکسیون تیت تغییر نام یافت. تیت لیورپول در سال ۱۹۸۸، تیت سنت لوئیز در سال ۱۹۹۳ و تیت مدرن در سال ۲۰۰۰ شروع به فعالیت کردند.

تیت لندن مرکزی برای درک آثار و فعالیت‌های هنری هنرمندان انگلیس است تا علاقه‌مندی به این آثار را در سرتاسر جهان توسعه دهد.

تیت لندن از زمان تئودور مونارچز از قرن ۱۶ تاکنون بهترین مجموعه‌های برگزیده و آثار هنری انگلیس در جهان را در معرض دید عموم گذاشته تا پیشرفت آثار هنری انگلیس در سراسر دنیا نمایان شود.

در موزه تیت مدرن، گالری‌ها و نمایشگاه‌های متنوعی به همراه سایر خدمات رفاهی وجود دارد. از جمله رستوران، فروشگاه بزرگ کتب هنری و...

فضاهای سبز و باز عمومی برای تفریح و استراحت بازدیدکنندگان نیز در کنار رودخانه تایمز در نظر گرفته شده‌است. همچنین زمینی برای اسکیت بازان هم وجود دارد.

موزه‌ تیت مدرن شهر لندن، پربازدید کننده‌ترین موزه‌ انگلیس محسوب می‌شود و بعد از آن، موزه‌ بریتانیا و گالری ملی انگلستان در رتبه‌های بعدی قراردارند.

موزه تیت مدرن با شیوه‌های نوین نحوه نگرش مردم کشورش به هنر را تغییر داد و این دگرگونی سبب ارتباط بیشتر آنها با جهان پیرامونشان شد.

براساس آمارها از میان ۴۰ موزه‌ مشهور جهان، ۷ موزه در شهر لندن، ۳ موزه در پاریس، ۳ موزه در مادرید، ۳ موزه در واشنگتن، ۲ موزه در شیکاگو، ۲ موزه در بارسلونا و ۲ موزه در مسکو قراردارند.

کد خبر 74044
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز