سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

نمایشگاه هنری برای نخستین‌بار آثار هنری برادر هنرمند و فراموش‌شده «کلود مونه»‌ را در مرکز توجه خواهد گذاشت.

مونه

به گزارش همشهری آنلاین، نام «مونه» یادآور تصویر نیلوفرهای آبی،‌ ساختمان پارلمان بریتانیا و پشته‌های گندم و جو است که به عنوان برخی از مشهورترین آثار هنری اروپا شناخته می‌شوند.

اکنون نمایشگاهی در پاریس به نمایش آثار هنری یک «مونه»‌ کمتر شناخته‌شده می‌پردازد: «لئون مونه»‌، برادر بزرگ‌تر «کلود مونه»‌.

این نخستین‌باری خواهد بود که نمایشگاهی با تمرکز بر آثار برادر بزرگ‌تر «مونه»‌ برگزار می‌شود. «لئون مونه» یک شیمی‌دان و کارخانه‌دار بود که به طور قابل‌توجهی توسط آیندگان نادیده گرفته شد،‌ اما جزو نخستین کسانی بود که به جنبش نوظهور امپرسیونیست در قرن نوزدهم پیوست. او نه‌ تنها از برادرش بلکه از دوستان هنرمندش همچون «پیر آگوست رنوار»‌و «کامی پیسارو»‌ نیز حمایت کرد.

به گفته مدیر نمایشگاهی که ماه آینده در موزه لوکزامبورگ واقع در پاریس برگزار خواهد شد، اطلاعات چندانی از این هنرمند وجود ندارد.

مدیر این نمایشگاه در نتیجه تحقیقات دریافت که «لدون مونه»‌ همچون برادر کوچکش به رنگ بسیار علاقه داشت و نقش کلیدی در حمایت مالی از کلود مونه داشت،‌ چراکه نقاشی‌های «کلود مونه»‌ را خریداری می‌کرد و او را به کارخانه‌داران ثروتمندی معرفی می‌کرد که می‌توانستند از «کلود مونه»‌ حمایت کنند.

«لئون»‌ در سال ۱۸۳۶ میلادی و چهار سال قبل از کلود به دنیا آمد. هر دو برادر در دوران کودکی در پاریس زندگی می‌کردند و سپس به همراه خانواده به نرماندی نقل مکان کردند. «لئون»‌ تحصیل به عنوان شیمی‌دان را آغاز کرد و در زمینه رنگ‌هایی تخصص پیدا کرد که برای رنگ‌آمیزی پارچه مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

لئون آثار هنری که اغلب متعلق به سبک امپرسیونیست بودند را مستقیما از هنرمندانی جمع‌آوری می‌کرد که از طریق برادرش با آن‌ها آشنا می‌شد.

حالا مسئولان موزه «لوکزامبورگ»‌ قصد دارند در جریان یک نمایشگاه سه ماهه آثار این هنرمند کمتر شناخته‌شده و مجموعه هنری او را به نمایش بگذارند. پرتره‌ای از «لئون»‌ که کلود در سال ۱۸۷۴ میلادی خلق کرده است و تاکنون برای عموم مردم به نمایش گذاشته نشده است، گل سرسبد این نمایشگاه خواهد بود.

کد خبر 740284
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha