به‌رغم ثبات در نرخ دلار، اما قیمت خودرو در بازار با نوسان همراه است. به‌طوری که خودروهای تولید داخل رکوردهای قیمتی جدیدی را درکارنامه خود ثبت‌ می‌کنند.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز دوشنبه، ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوسان همراه است و ثبات نسبی دلار در این روزها کمکی به ثبات قیمتی بازار خودرو نکرده است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به این شرح ثبت شده است:

پراید ۱۱۱ هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومانی شد. اما قیمت این خودرو مجددا به کانال قبلی بازگشت. البته به نظر می‌رسد پراید آماده بازگشت به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی خود است. چراکه امروز صبح با افزایش سه میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت ۲۹۸ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز امروز سه میلیون تومان گران شد و حال با نرخ ۲۸۸ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که این روزها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز با هشت میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ ۷۹۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

در میان نوسانات بازار پژو ۲۰۷ اتومات امروز در محدوده ثابت ۷۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. پژو ۲۰۷ این روزها تنها خودرو داخلی است که قیمت آن ثابت ماند.

دنا معمولی هم امروز ۱۰ میلیون تومان گران و در نرخ ۶۳۸ میلیون تومان عرضه شد. پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز ۱۲ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به نرخ ۶۱۷ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

در این میان، خودروهای پرطرفدار بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار است، صبح امروز، دوشنبه، دو میلیون تومان گران و در محدوده ۳۱۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، امروز با سه میلیون تومان افزایش همراه شد و هم‌اکنون در نرخ ۴۶۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز مجددا وارد کانال بالاتر شد و به ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۳۱۵ میلیون تومان رسید.

در این میان، شاهین G که در ماه‌های گذشته به مرز ۶۰۰ میلیون تومان نیز رسیده بود، امروز با ۱۰ میلیون تومان افزایش در قیمت ۵۲۶ میلیون تومان عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: اگر تورم و قیمت دلار کنترل شود، بازار به همین روند فعلی خود ادامه می‌دهد.

او افزود: البته اگر میزان عرضه خودرو به بازار بالا رود و خودروهای وارداتی نیز به بازار کشور برسند، پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ خودرو در بازار تا حدودی به تعادل برسد.

افزایش قیمت ها در بازار خودرو؛ ۲۰۶ تیپ ۲ چند؟ | جدول جدیدترین قیمت خودروهای داخلی را ببینید

کد خبر 739870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    لطفا دست به دست برسونید خدمت شورای رقابت . این وسط خودروسازان هم عرضه را کم کنند دیگه همه چیز به نفع مردم محروم و آسیب پذیر و به کام و جیب دلال و بنگاهی و ..... به همه دولت و نظام تبریک می گوییم این هممه هنذر مدیریت بازار خودرو را . یک نفر هم نیست بیاد بگه عرضه خودرو که مردم مستقیم ماشین را از کارخونه می گرفتند به ضرر کی بود ؟ حتما باید خودرو سازان ورشکستت بشند تا شورا آرامش پیدا کند .