لزوما تماشای هر انیمیشنی به همراه همه اعضای خانواده مناسب نیست و قبل از تصمیم‌گیری برای دیدن یک انیمیشن با اعضای کوچک‌تر خانواده، باید دقت و حساسیت به خرج دهیم.

image-20230205140108-1.jpeg

اگر برای شما هم مهم است که چه انیمیشنی مناسب فرزندتان است، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ویژگی‌های انیمیشن مناسب خانواده

یکی از دردسترس‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات، تماشای انیمیشن به همراه اعضای خانواده است. البته هر انیمیشنی، به صرف کارتونی بودن کاراکترها و وقایع، برای تماشا در محیط خانواده و به همراه بچه‌ها مناسب نیست. اما یک انیمیشن مناسب برای خانواده چه ویژگی‌هایی دارد؟

دوبله فارسی بودن

بهتر است یک کارتون دوبله فارسی را برای تماشا در محیط خانواده انتخاب کنید تا همه اعضای خانواده، به خصوص بچه‌ها، از فواید متعدد آن بهره‌مند شوند. زیرا به طور کامل متوجه مکالمات میان کاراکترها و جزئیات روند داستان می‌شوند و در نتیجه از طنزهای موجود در انیمیشن لذت می‌برند و پیام‌های آموزنده آن را نیز یاد می‌گیرند

گسترده بودن طیف سنی

رده‌سنی کارتون‌ها هم از دیگر نکات مهم انتخاب انیمیشن برای تماشا همراه خانواده است. شما می‌توانید با توجه به رده‌سنی کارتون‌ها، آن‌ها را در آفرینک رایگان به همراه فرزندتان تماشا کنید و انیمیشن‌هایی را انتخاب کنید که حتی برای اعضای خردسال خانواده هم مناسب و در عین حال جذاب هستند.

داشتن پیام مثبت

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب انیمیشنی که در محیط خانواده تماشا می‌شود، این است که برای همه اعضای خانواده، با هر ‌سنی، پیام مثبتی داشته‌باشد. مهم است که انیمیشن با وجود سرگرم‌کننده بودنش، تاثیر بدی روی کودکان نگذارد و در عین حال برای فرزندان بزرگتر پیام مثبت و موضوع آموزنده‌ای به همراه داشته‌باشد. همچنین ذهن اعضای بزرگتر خانواده را نیز درگیر کند و موضوع قابل بحثی داشته‌باشد. یعنی در عین قابل فهم بودن برای فرزند کوچک خانواده، پیچیدگی لازم را برای فرزند نوجوان و والدین خانواده نیز داشته باشد.

آموزش درباره ناهنجاری‌ها

 یک انیمیشن خانوادگی خوب، شامل آموزش درباره ناهنجاری‌ها است و به خوبی عواقب عدم رعایت قوانین را به کودکان و نوجوانان خانواده نشان می‌دهد. هر خانه و خانواده‌ای، درست مثل هر جامعه‌ای، قوانین خودش را دارد و مهم است که بچه‌ها، در عین حال که گوشزدهای والدین را می‌شنوند، به طور کاملا واضح مشکلاتی را که ممکن است به خاطر عدم رعایت قوانین خانه و جامعه به وجود بیایند، ببینند تا با مسئولیت‌پذیری بیشتری از آن‌ها پیروی کنند.

تماشای چه انیمیشنی در محیط خانواده مناسب است؟

آموزش هدفمند

بچه‌ها تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر کارتون‌هایی که می‌بینند، قرار می‌گیرند. پس بهتر است برای انتخاب انیمیشنی که در خانواده و همراه با بچه‌ها تماشا می‌شود، این نکته نیز در نظر گرفته شود. بهتر است انیمیشن‌ها با مطالعه و بررسی کامل و با توجه به مواردی که آموزش می‌دهند، برای تماشا با خانواده انتخاب شوند.

اما انتخاب یک انیمیشن مناسب برای تماشا همراه خانواده، به تنهایی کافی نیست. برای اینکه از این فعالیت خانوادگی، تاثیرات مثبت خودش را داشته باشد، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

نکاتی که بهتر است برای تماشای انیمیشن با خانواده، رعایت کنید:

  • برنامه‌ریزی کنید.

در هفته یا ماه، یک روز و زمان مشخص را برای این فعالیت در نظر بگیرید. به همه اعضای خانواده از قبل اطلاع دهید و نهایت تلاشتان را بکنید که با این برنامه‌ریزی هماهنگ باشید.

  • با رعایت نوبت، انیمیشن مورد تماشا را انتخاب کنید.

بهتر است سلیقه همه اعضای خانواده در انتخاب کارتون دخیل باشد، تا همگی از این فعالیت خانوادگی لذت ببرند. برای کودکان کوچک می‌توانید فهرستی از انیمیشن‌های مناسب را از پیش تهیه کنید، تا فرزندتان انیمیشن مورد علاقه‌اش را از میان آن‌ها انتخاب کند.

  • از لوازم الکترونیکی شخصی خود استفاده نکنید و از انجام فعالیت‌های جانبی پرهیز کنید.

بهتر است در این زمان، همه اعضای خانواده استفاده از لوازم الکترونیکی خود مثل تلفن همراه و لپ‌تاپ را کنار بگذارند، به هیچ فعالیت جانبی دیگری مشغول نباشند و با دقت و توجه کامل به تماشای انیمیشن همراه خانواده بپردازند.

  • درباره اتفاقات انیمیشن حرف بزنید.

پس از پایان کارتون، یا در یک فرصت مناسب، درباره کاراکترها، وقایع و آنچه که در انیمیشن دیدید با اعضای خانواده حرف بزنید. نظراتتان را به اشتراک بگذارید و درباره نکات مثبت و منفی آن گفتگو کنید. سوالات هدفمند بپرسید تا ارزش‌های خانوادگی را یادآوری کنید. حتما از بچه‌ها هم بخواهید تا نظراتشان را بگویند و درباره چیزهایی که یاد گرفتند صحبت کنند.

یکی از گزینه‌های خوب برای انتخاب و تماشا انیمیشن، آفرینک است.

تماشای چه انیمیشنی در محیط خانواده مناسب است؟

چرا آفرینک گزینه مناسبی برای تماشای انیمیشن است؟

آفرینک یک سرویس آنلاین و رایگان تماشای کارتون و انیمیشن برای کودکان است. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن آن، از تماشای جدیدترین و مناسب‌ترین انیمیشن‌ها و کارتون‌ها با دوبله فارسی، به همراه فرزندتان لذت ببرید.

همه کارتون‌ها و انیمیشن‌های آفرینک با دقت و حساسیت زیادی بررسی می‌شوند تا کاملا آموزنده و مناسب کودکان باشند و از طرفی آفرینک با ارائه امکاناتی چون کنترل والدین آسودگی خاطر شما را تضمین می‌کند. شما می‌توانید با تنظیم رده‌سنی کارتون‌ها در اپلیکیشن آفرینک و همچنین تعیین مدت زمان استفاده از اپلیکیشن، با خیال راحت برای فرزندانتان، کارتون پخش کنید.

سخن پایانی

یکی از بهترین تفریحات خانوادگی که به نزدیک‌تر شدن اعضای خانواده کمک بسیار زیادی می‌کند، تماشای فیلم و انیمیشن است. اما برای انتخاب یک انیمیشن مناسب جهت تماشا در محیط خانواده، نکات مهمی را باید رعایت کرد، که در بخش‌های قبلی این مطلب به طور مفصل درباره آن‎ها صحبت کردیم. در ادامه به نکاتی که اثرگذاری این فعالیت سرگرم‌کننده خانوادگی را افزایش می‌دهد نیز اشاره کردیم و در انتها از آفرینک به عنوان گزینه‌‎ای رایگان و مناسب برای تماشای کارتون و انیمیشن نام بردیم. امیدواریم با در نظر گرفتن این نکات، یک شب خوب، مفید و در عین حالا لذت‌‎بخش با فرزند خود داشته باشید و از وقت‌گذرانی با او لذت ببرید.

کد خبر 739712

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha