غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است که هر فعالیتی باید بر اساس ضوابط و چارچوب هایی شکل بگیرد که اسباب تنش اجتماعی و برداشت های ناروا نشود و همه بتوانند شفاف و روشن طبق قانون فعالیت کنند.

غلامرضا منتظری

همشهری ‎آنلاین- گروه سیاسی: موضوع اختلاف پلتفرم‌های پخش آنلاین به ویژه «فیلیمو» با ساترا و به تبع آن با صداو سیما امر تازه ای نیست، اما در روزهای اخیر و در پی نامه پیمان جبلی رئیس صداوسیما به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری دوباره این اختلاف جدی شده است. بحث اما اینجاست که آیا این درخواست بیانگر وجود خلاء قانونی در این زمینه است و قوانین و نهادهای فعلی مانند شورای عالی فضای مجازی در این زمینه پاسخگو نیستند؟

غلامرضا منتظری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز موضوع اختلاف اخیر ساترا و فیلیمو در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح نشده است و از جزئیات آن اطلاع ندارد، تاکید کرد که بهرحال هر پلتفرم یا نهاد فرهنگی باید طبق چارچوب های استانداردی فعالیت کند و براساس چارچوب های تعریف شده پیش بروند بهتر است.

وی با بیان اینکه کمیسیون  فرهنگی مجلس درباره این چارچوب ها بحث هایی داشته است، اما ادامه پیدا نکرده است، تاکید کرد که باید دوباره جلساتی در این زمینه برگزار شود.

درباره فضای مجازی به شدت خلاء قانون داریم | چرا خواسته ۱۰ ساله رهبر انقلاب عملی نشده است؟ | صداوسیما می‌گوید شرکتی رسما گردن‌کشی می‌کند اما...

اختلاف ساترا و فیلیمو؛ درخواست یک نماینده از صدا و سیما

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با تاکید بر این که یک نیاز و ضرورت است که هر نوع فعالیتی شفاف سازی شود و چارچوب های مشخصی برای آن تعریف شود، اظهار کرد: باید هر گونه فعالیتی در کشور بر اساس یک پیش بینی پذیری و آینده نگری صورت گیرد و این امر قطعا به نفع کشور خواهد بود و از اختلاف نظر های اینگونه جلوگیری خواهد کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس و به ویژه کمیسیون فرهنگی این آمادگی را دارد که  اگر سازمان‌هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا صدا  سیما نیاز احساس کنند بیایند و دغدغه های خود را مطرح کنند تا به آنها پاسخ اقناعی داده شود. 

منتظری در پایان گفت: آنچه هست هر فعالیتی در کشور چه فرهنگی چه رسانه ای چه سینمایی و .. باید چارچوب داشته باشند و نظر شخصی بنده این است که هر فعالیتی باید بر اساس ضوابط و چارچوب هایی شکل بگیرد که اسباب تنش اجتماعی و برداشت های ناروا نشود و همه بتوانند شفاف و روشن طبق قانون فعالیت کنند چرا که چنین تنش هایی برای جامعه آسیب زا هستند و باید دغدغه های اینچنینی را با تعامل و در چارچوب قانون حل کرد.

کد خبر 738842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha