همشهری آنلاین: واریس‌های پا - وریدهای عنکبوتی - یکی از مشکلاتی است که همه را ناراحت می‌کند

برخی از افراد به علت برخی از شرایط زمینه‌ساز ممکن است به طور گریز‌ناپذیری به واریس مستعدتر باشند. اما اقدامات پیشگیری‌ و تکنیک‌های پزشکی بسیاری برای کاهش ظهور ورید واریسی و درد ناشی از آنها وجود دارد.

 این توصیه‌ها می‌تواند به شما از این لحاظ کمک کند:

به بدن‌تان گوش کنید: گرچه وریدهای عنکبوتی اغلب مایه نگرانی هستند، ممکن است با علائمی مانند خستگی، گرفتگی شبانه عضلات، تورم ساق پا یا خارش در اطراف برخی وریدها همراه باشند. در صورتی که هر یک از این علائم را داشتید با دکترتان تماس بگیرید.

 فعال بمانید: پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شناکردن و سایر فعالیت‌هایی که خون را در پاها در گردش نگه می‌دارند، به کاهش فشار و تجمع خون در وریدهای پا کمک می‌کنند.

تغییردادن وضعیت یا به طور مکرر منقبض کردن عضلات ساق پا، می‌تواند به جریان خون کمک کند.

وزن‌تان را در حد سالم نگهدارید: این کار با برطرف کردن فشار بر روی پاهای‌تان که باعث می‌شود وریدها به سطح بیایند،  به پیشگیری از ایجاد وریدهای واریسی و عنکبوتی کمک می‌کند.

جوراب‌های کشی بپوشید: جوراب‌های واریس فشار را به صورت یکسان توزیع می‌کنند. اما مراقب باشید: که این لباس‌های کشی در اطراف برخی از بخش‌های بدن، مانند کمر و کشاله‌ران ممکن است مانع جریان یافتن خون شود، و عملا به ایجاد وریدهای عنکبوتی و واریسی بینجامد.

خودتان را خنک نگه دارید: حرارت مفرط در حمام یا سونا ممکن است تورم وریدی را افزایش دهد، و به تجمع خون بینجامد.

HealthDay News, 25 Jan., 2009

کد خبر 73802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز