تهرانی‌ها درهفته هوای پاک با امضای 2 کیلومتر طومار، خواستار توجه بیشتر مسئولان به موضوع هوای پاک و کاهش آلودگی هوا در این کلانشهر شدند.

این طومار که در ایستگاه‌های فرهنگی در108 نقطه از شهر تهران با همکاری سازمان‌های مردم نهاد به‌مناسبت هفته هوای پاک، دایرشده بود، توسط شهروندان به امضا رسید. طول مجموع این طومارها به 2 کیلومتر می‌رسد.

براساس این گزارش، شهروندان تهرانی در این طومار بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به گسترش حمل‌ونقل عمومی تاکید کرده‌اند و خواستار پیگیری جدی موضوع معاینه فنی خودروها شده‌اند.

شهروندان تهرانی همچنین از رده خارج شدن خودروهای فرسوده و جلوگیری از تردد خودروهای دودزا را خواستار شده‌اند.در این طومار از سازمان‌هایی همچون اتوبوسرانی و تاکسیرانی و... خواسته شده است که سطح خدمات خود را ارتقا دهند تا شهر تهران از هوای پاک بهره‌مند باشد.

شهروندان مناطق 22 گانه شهر تهران از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در اداره امور شهر به‌ویژه در موضوع هوای پاک حمایت کرده و بر گسترش این مشارکت تاکید داشته‌اند. این طومار به‌زودی در نقطه‌ای از شهر تهران در معرض دید شهروندان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران به مناسبت هفته هوای پاک با برپایی 108 غرفه در نقاط مختلف شهر، قدرت و خواست مردمی را در دستیابی به هوای پاک به نمایش گذاشتند که اهدای گل به رانندگان اتوبوس و تاکسی، توزیع بروشور با موضوع هوای پاک بین شهروندان، نقاشی کودکان در زمینه هوای پاک، بازدید مردمی از سازمان‌های مرتبط با هوای پاک و حمل‌ونقل و ترافیک، عیادت مردمی از بیماران بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری و امضای طومار مطالبات مردمی با موضوع هوای پاک از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در این غرفه‌ها بود.

کد خبر 73795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز