کارگاه انتقال تجربه با حضور مهدی تهرانی و علیرضا محمودی در فرهنگسرای رازی برگزار شد.

نوجوانانه

چهارشنبه پنجم بهمن ماه، فرهنگسرای رازی میزبان نشستی صمیمانه با حضور مهدی تهرانی و علیرضا محمودی از پیشکسوتان مطبوعات و فعالان حوزه نقد فیلم، و جمعی از نوجوانان عضو تحریریه نوجوانه جام جم بود.

به گزارش همشهری آنلاین، این نشست، از سلسه کارگاه‌های ویژه نوجوانان اهل قلم در ایام سالگرد تاسیس ضمیمه نوجوانه روزنامه جام جم بود.

تحریریه نوجوانانه در جشن سومین سالگرد به همراه
علیرضا محمودی، حسین شکیب‌راد، مهدی تهرانی و زهرا قربانی 

در ابتدای مراسم، مهدی تهرانی روزنامه‌نگار، مدرس و منتقد سینما ضمن تبریک به مناسبت سه سالگی ویژه نامه نوجوانه گفت: «بسیار تبریک میگویم به شما، من دو شماره اخیر تولید شده شما را مطالعه کرده‌ام و باید به تیم نوجوانه بابت تولیداتی این چنینی برای نوجوانان تبریک بگویم. خود من تجربه سردبیری زیرگنبد کبود را در دهه هفتاد داشتم و از سختی کار با خبرم.»

وی در ادامه با تکیه بر تجربه بیش از ۳۰ ساله خود در حوزه خبر و روزنامه‌نگاری تصریح کرد: «روزنامه‌نگاری یکی از کارهای شیرین و در عین حال روزمره است و لحظه‌ای به این فکر نکنید که احتمال دارد که متن شما خوانده نشود چرا که صدها اتفاق میدانم که با خواندن متن‌ها توسط مخاطب شکل گرفته است. از همین امروز به شما توصیه می‌کنم که برای خودتان امضا داشته باشید.»

مهدی تهرانی 

در ادامه این نشست، علیرضا محمودی روزنامه‌نگار، پژوهشگر و منتقد سینما و دبیر سرویس فرهنگ و هنر همشهری آنلاین، ضمن تبریک سه سالگی نوجوانه و ابراز خورسندی از وجود نوجوان‌هایی که دغدغه کار جدی در حوزه رسانه را دارند،  با اشاره به سختی کار در حوزه نوجوان گفت: «شما برای کسانی مینویسید که نه کودک و نه جوان هستند. این کار را برای شما سخت میکند. » در ادامه وی به بیان نکاتی درباره روش نوشتن خلاصه یا مرور کوتاه فیلم و نقد فیلم پرداخت.

علیرضا محمودی با اشاره به تفاوت مرورنویسی، با نقد فیلم؛ نکته مهم را داشتن سبک ویژه در این کار دانست و گفت: «وقتی می‌خواهید برای کسانی که فیلم را ندیده اند، جوری آن را تعریف کنید که هم خطر اسپویل شدن نداشته باشد و هم بدون اینکه موضع احساسی داشته باشید، از پس آن بربیایید؛ لازم است که اولا هنگام دیدن فیلم قلب گرم داشته باشید و به وجود معجزه و اتفاقی جذاب در فیلم امیدوار باشید و ثانیا هنگام نوشتن متن، مغز و ذهن سرد و بدون احساس داشته باشید و حرف خودتان را بزنید بدون ملاحظه چیزی.»

علیرضا محمودی

محمودی در ادامه نکاتی را در خصوص ویژگی های این نوع از معرفی و تحلیل فیلم ارائه نمود و از نوجوانان حاضر خواست تا با جدیت تمام این مسیر را دنبال کنند.

در پایان کیک سه سالگی نوجوانه جام جم هم به دست دبیر این ضمیمه روزنامه جام جم بریده شد. گفتنی است، فرهنگسرای رازی، این روزها میزبان نمایشگاهی از جلدهای ویژه این نشریه هفتگی بوده است. ضمیمه نوجوانه به دبیری زهرا قربانی و سردبیری حسین شکیب راد، هر هفته پنجشنبه همراه با روزنامه جام جم در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. تحریریه این نشریه را بیش از ۲۰۰ نوجوان اهل قلم از سراسر کشور برعهده دارند.

کارگاه انتقال تجربه  در فرهنگسرای رازی به میزبانی تحریریه نوجوانانه

کد خبر 737675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha