مجموع نظرات: ۰
شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

گروه سلامت: محققان آلمانی موفق به ساخت سنسوری شده‌اند که با قرار گرفتن زیر پوست بیماران مبتلا به فشار خون قادر است به محض بالا رفتن فشار خون آنها و رسیدن آن به مرحله خطرناک، بیمار، اطرافیان و یا پزشکان بیمار را از وضعیت مذکور مطلع سازد.

به گزارش ساینس دیلی این سنسور میکرو الکترونیک که توسط پژوهشگران Fraunhofer ساخته شده قادر است در هر ثانیه 30 بار فشار خون بیمار را اندازه‌گیری کرده و از طریق یک سیستم وایر لس، اطلاعا ت را روی گیرنده الکترونیک، رایانه و یا حتی تلفن همراه منتقل سازد.

دکتر هالک خیم تروی رئیس دپارتمان میکروالکترونیک Fraunhofer می‌گوید: این سنسور حدود یک میلی متر طول دارد و به راحتی روی شریان خونی زیر پوست دست قرار داده می‌شود. اطلاعات به‌دست آمده توسط این سنسور بلافاصله توسط یک ابزار واسط به رایانه منتقل می‌شود.

اطلاعات سپس به وسیله رایانه به پزشک معالج منتقل شده و او می‌تواند تصمیمات و توصیه‌های لازم را برای بیمار انجام دهد. این فناوری که به CMOS‌ موسوم شده تنها با انرژی بسیار اندکی می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

این وسیله به پزشکان کمک خواهد کرد تا همیشه فشار خون بیمار را تحت کنترل داشته باشند و از طریق مانیتور کردن این علامت، اقدامات درمانی مناسب را نیز انجام دهند. همچنین این وسیله کمک خواهد کرد تا به هنگام مراجعه بیماران به مراکز درمانی، پزشکان بتوانند از طریق ابزار نگهداری و ذخیره‌سازی‌ اطلاعات مرتبط با فشار خون بیمار، به اقدامات درمانی متناسب بپردازند.

کد خبر 73758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز