رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره نحوه افزایش حقوق و دستمزدها ‌گفت: پیشنهاد مجلس به دولت این است که به جای افزایش کمی حقوق و دستمزد باید قدرت خرید مردم را ارتقاء دهیم.

مجلس شورای اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی در سلسله نشست‌های بصیرتی در مجمع یاوران انقلاب اسلامی قم اظهار داشت: امروز نیاز اصلی کشور، اصلاحات ساختاری است و برای مهار تورم و ثبات در بازارها باید اصلاحات اقتصادی در بحث ناترازی بودجه و رفع کسری و ناترازی نظام بانکی صورت گیرد.

وی افزود: تراز تجاری کشور از ۳ و ۲ دهم میلیارد دلار در ابتدای دولت رییسی به حدود ۶۰۰ میلیون دلار رسیده و با افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی، تراز تجاری کشور تا پایان سال مثبت خواهد شد.

پورابراهیمی افزود: برای ایجاد ثبات اقتصادی و حفظ قدرت خرید مردم و حفظ ارزش پول ملی به جای کارهای روبنایی، موقت و کوتاه مدت در چند ماه باید اقدامات تاثیرگذار در بخش‌های زیرساختی و اساسی اقتصاد صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، جلوگیری از فرار مالیاتی، شفافیت اطلاعات مالی و اقتصادی در کشور را از نیازهای اساسی کشور دانست و افزود: براساس آمارهای سازمان امور مالیاتی با اتصال سامانه پرداخت و راه اندازی درگاه سامانه متصل پرداخت، متوسط دریافت مالیات ارزش افزوده حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

پورابراهیمی گفت: امروز وصول مالیات در مقایسه با دیگر کشورها حدود یک دوم است و این نرخ به این معنی است که یک دوم متوسط اقتصاد دیگر کشورها در ایران مالیات دریافت می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد منابع درآمدی پایدار در کشور گفت: اگر زیر ساخت‌های مالیاتی در کشور مهیا شود بخش بزرگی از کسری بودجه در کشور حل می‌شود.

پور ابراهیمی مولد سازی اموال دولتی را ضروری دانست و بر شناسایی درآمد حدود ۱۰ هزار همتی دولت در این بخش خبر داد و گفت: در بخش مولد سازی در صورت شناسایی راه‌های اجرا در آن بخش و دریافت مالیات، می‌توان کشور را بدون نفت اداره کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره بودجه عمرانی کشور هم گفت: سهم بودجه‌های عمرانی در بودجه سال آینده بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از بودجه‌های عمومی است.

پورابراهیمی درباره نحوه افزایش حقوق و دستمزدها نیز گفت: پیشنهاد مجلس به دولت این است که به جای افزایش کمی حقوق و دستمزد باید قدرت خرید مردم را ارتقاء دهیم.

وی درباره ساخت مسکن در کشور گفت: بر اساس آمارها کشور سالانه به ۹۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد و بر اساس قانون مجلس و برنامه دولت دلیل اجرای نشدن آن نیز به دلیل نحوه ساختار تامین مالی ساخت کشور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به التهابات ارزی و تاکید بر نحوه مدیریت آن گفت: التهابات ارزی به حداقل ممکن خواهد رسید و امروز تحریم‌ها تاثیر خود را گذاشته و ‌با اجرای اقدامات زیربنایی در اقتصاد و اصلاحات ساختاری در بودجه و رفع ناترازی بودجه این مشکل کمتر خواهد شد.

کد خبر 737562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    51 4
    بالا بردن قدرت خرید مردم ؟؟؟ هههههههههه،،خخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    37 5
    حرف از شکم سیری میزنه پور ابراهیمی.میخوان حقوق ها رو اضافه نکنن باز رفته بالای منبر.بگو اگه شما از اقتصاد چیزی میدونستین الان این وضع اقتصاد و زندگی مردم نبود
  • حمید US ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    31 5
    شوخیه
  • RU ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    34 4
    وعده وعید
  • محمدی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    38 3
    محسن. رضای صدا کنید ارزش پول ایران ببربالا درانتخابات قول داد
  • محمد IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    21 4
    اگر میخواهید به مردم کمک کنید هرچه زودتر قانون مالیات بر سوداگری را تصویب کنید با مالیات های سنگین و کمر شکن.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    41 7
    سلام دیگه رمقی برای کارگر و کارمند نمونده بلایی که آقای رئیسی سرمان اورد دیگه نان خالی هم نمیشه خورد
  • عبدالهی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    39 4
    شما به قانون عمل کن و حقوقها را طبق تورم افزایش بده و اقدام دیگه ای که میکنی این است که حقوق های بالای ۳۰ میلیون را حذف کنی و هیچ کس بالای ۳۰ میلیون حقوق نداشته باشه بسیاری از مشکلات حل خواهد شد . اختلاف ۷ برابری کمترین و بیشترین حقوق در هیچ کجای دنیا با عدالت جور در نمی آید . لطفا بف قانون عمل کن افزایش حقوق برابر نرخ تورم
  • معلم IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    29 3
    با تبلیغ نمیشه مملکت را اداره کرده چه زودتر به داد مردم برسید وگرنه هم شما و هم مردم از بین میروند
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    31 4
    ای مرد قانونگذار به مر قانون عمل کن .... قانون مصوب کردی و گفتی افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم باشه فزایش حقوق 20 درصد و تورم بالای 60درصد این کجاش تناسب داره .... با کلمات الکی بازی نکن قانون نوشتی اون را پیاده کن