رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بر تکمیل و توسعه شبکه جمع‌آوری، دفع و تصفیه فاضلاب شهری در منطقه ۲۲ و جلوگیری از احداث ساختمان‌های بلندمرتبه که حداقل الزامات تأسیسات مکانیکی به منظور تصفیه و دفع فاضلاب را برآورده نمی‌کنند، تاکید کرد.

منطقه 22

به گزارش همشهری آنلاین، زهره شمس احسان در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اقدام اخیر پارلمان اروپا اظهار داشت: دشمنان باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های اصولی خود برای مبارزه تروریست و افراطی‌گری همواره در مسیر استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه و بین الملل تلاش خواهند کرد.

شمس‌احسان در ادامه بر توجه به تکمیل و توسعه شبکه جمع‌آوری، دفع و تصفیه فاضلاب شهری در منطقه ۲۲ و جلوگیری از احداث ساختمان‌های بلندمرتبه که حداقل الزامات تأسیسات مکانیکی به منظور تصفیه و دفع فاضلاب را برآورده نمی‌کنند، تاکید کرد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: توسعه نامتوازن، ساخت و سازهای بی‌رویه، افزایش جمعیت، عدم استفاده از سیستم‌های مناسب تصفیه و دفع فاضلاب، عدم توسعه مناسب زیرساخت‌های شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری متناسب با لزوم اسکان سریع جمعیت، همزمان با توسعه ساخت و سازهای شهری از عمده ترین مشکلات  منطقه ۲۲ طی دو دهه اخیر است.

او ادامه داد: اجرای سیستم‌های غیراستاندارد تصفیه و دفع فاضلاب در انبوه مجتمع‌های مسکونی بلند مرتبه که اغلب از نوع سپتیک و چاه جذبی هستند بدون توجه به شاخص‌هایی نظیر ظرفیت و مولفه‌های ژئوتکنیکی خاک، منجر به پس زدن چاه‌های جذبی و رها شدن پساب فاضلاب تعدادی از مجتمع‌های مسکونی به درون شبکه آب‌های سطحی و رهاسازی در فضاهای سبز منطقه شده است.

شمس‌احسان با بیان اینکه بخش زیادی از آب مصرفی در منازل مسکونی به فاضلاب تبدیل می شود، خاطرنشان کرد: مطابق با دستورالعمل انتخاب و طراحی سیستم‌های تأسیسات مکانیکی ساختمان و مباحث مقررات ملی ساختمان، در محل‌هایی که فاقد الگوی شهری است و از طرفی به لحاظ بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی امکان حفر چاه وجود ندارد، نصب تصفیه‌خانه هوازی و یا بی‌هوازی برای ساختمان‌های بلندمرتبه، امری الزامی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر در منطقه ۲۲  شاهد ساختمان‌هایی هستیم که یا به دلیل ناکارآمد بودن سیستم دفع فاضلاب آن‌ها و یا به دلیل عدم توسعه شبکه فاضلاب شهری، فاضلاب تولید شده را به انهار رها می‌کنند که این موضوع تبدیل به یک مخاطره و تهدیدی جدی و خطرآفرین برای بهداشت، سلامت و ایمنی شهروندان شده است.

او تاکید کرد: وضع موجود علاوه بر ایجاد نارضایتی شهروندان از مدیریت شهری منجر به افزایش هزینه‌های نگهداشت شهر شده است، این در حالی است که استفاده از پساب فاضلاب در صورت تصفیه استاندارد، فرصت مناسبی برای تأمین منابع آبی مورد نیاز نگهداشت فضای سبز خواهد بود.  

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: ضروری است شهرداری تهران با همکاری و تعامل فرابخشی ضمن رسیدگی به مشکلات یاد شده، مجموعه اقدامات صورت گرفته در این خصوص و همچنین برنامه‌های پیشنهادی آتی به منظور رفع معضل فاضلاب منطقه ۲۲ با سه افق کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را در قالب برنامه زمان‌بندی و پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز در اسرع وقت با قید فوریت ارائه کند.

کد خبر 737118
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha