یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزایش سن بازنشستگی و توجه به معیشت مردم را از نقاط قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ قلمداد کرد.

جامعه کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد رضا میرتاج‌الدینی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: در لایحه بودجه سال آتی اعتبارات دستگاه‌ها همراه با برنامه آنها در جداول مطرح شده است. توجه به معیشت مردم از دیگر نقاط قوت این لایحه است. رئیس جمهور تاکید داشتند یارانه‌های نقدی که در سال جاری هفت برابر شده در سال آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود البته نیازمند یک گام مکمل نیز در این حوزه هستیم که دولت کار خود را شروع کرده و مجلس شورای اسلامی هم باید کار را کامل کند. با یارانه ارائه شده مردم باید بتوانند حدود ۱۲ قلم از کالاهای ضروری خود را خریداری کنند. از یک سو دستگاه‌ها باید تخفیف ویژه دهند و از سوی دیگر باید سازوکاری اندیشیده شود که کالاهای ضروری برای یک سال قیمت ثابتی داشته باشند. این دو موضوع را در کمیسیون تلفیق دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: از سویی دیگر دولت در لایحه بودجه سال آتی به صندوق‌های بازنشستگی حدود ۳۲۰ همت کمک کرده و سن بازنشستگی را دو سال افزایش داده است. میانگین سن بازنشستگی در کشور ما حدود ۵۱ سال است در حالی که در سایر کشورها این عدد حدود ۶۰ می‌باشد. از نظر بنده جا دارد سن بازنشستگی تا پنج سال افزایش یابد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون در صندوق‌های بازنشستگی هفت نفر بازنشسته است و یک نفر شاغل است در حالی که براساس استاندارد این سیستم باید برعکس باشد. دولت برای حمایت از بازار سرمایه در بودجه سال آینده گام برداشته و این از نقاط قوت این لایحه است. کاهش اوراق مالی در بودجه سال ۱۴۰۲ از دیگر نقاط قوت این لایحه می‌باشد. انتشار اوراق مالی به معنای استقراض از منابع ملی است. دولت قبل در پایان کار خود ۵۳۰ همت بدهی روی اوراق مالی برای دولت جدید برجای گذاشت.

کد خبر 736664
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 20
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    41 1
    بله برای شما که بد نیست سن بازنشستگی افزایش پیدا کنه طرف بااین حقوقها مثل ... کار کنه و شما هم نیازی نباشه کسی رو استخدام کنید این تازه از دید این نماینده ی بزرگوار نقطه قوتش هست وای بحال نقطه ضعف هاش
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    40 1
    صندوق بازنشستگی باید شامل پس اندازهای شاغلین باشد. دست درازی دولت ها و اشخاص این پس اندازها را مصرف کردند. حالا می گویند شاغل ها باید جور بازنشستگان را بکشند، چرا کسی نمی پرسد مبالغی که از فیش حقوق ها هر ماهه کسر می شد کجا رفته؟
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    38 2
    خدانبخشه کسی که این طرح ظالمانه رو پیشنهاد داد
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    39 1
    بله حتما سعی خودتون رو بکنید ببنید می تونید تو این اوضاع نارضایتی رو افزایش بدین
  • کارمند IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    33 1
    به جای اینکه سن بازنشستگی خانمهاروکم کنیدزیادهم میکنید مگه یه خانم چقدرجون داره کل عمرشو هم بیرون کارکنه هم توخونه هم بتونه به تربیت ودرس بچش برسه همین که نصف جمعیت جوان کشورما میرن دنبال موادوهزارکوفته دیگه چه برسه که بچه ازصبح تا شب پدرمادرشم سرکارباشن آنوقت میگیدنسل جوان کم شده بااین اوضاع مگه مغز..خوردیم بچه بیاریم
  • رضا IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    25 1
    از کدام نقطه قوت حرف می زنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ راست بگین برای جبران کسری بودجه دارین به مردم فشار میارین.
  • محمود شهروتد IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    12 9
    خواهشا طرح‌سخت و زیان آور رو جمع کنید این چه مسخره بازیست تو کشور راه افتاده ،یک نیروی کار با بیست سال سابقه در بهترین شرایط کاری و بیشترین کارآیی زیان آور می شینه عزیزان ادامه این روند برای تولید ناخالص ملی ، کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی نابود کننده است ، سیاستگذاری ها رو اصلاح کنید واقعا از این طرح داره سو استفاده میشه .