همشهری آنلاین: شرکت سونی ژاپن روز پنجشنبه ۲۲ ژانویه ۲۰۰۹ ضرر عملیاتی دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری را در سال مالی منتهی به مارس پیش‌بینی کرد و به دنبال آن قصد دارد ۱۶هزار کارگر خود را اخراج کند.

این شرکت که به دلیل مقابله با بحران اقتصادی هزاران نفر از نیروهای انسانی خود را اخراج و بسیاری از کارخانه‌های خود را تعطیل کرده است، ضرر خالص ۱۵۰میلیارد ینی را برای سال مالی یاد شده پیش‌بینی می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سونی علت ضررهای خود را، کاهش فروش به خصوص فروش تلویزیون‌های صفحه تخت و افزایش ارزش ین اعلام کرد.

از سوی دیگر شرکت سونی - تولید کننده محصولات الکترونیکی - از بسته شدن یکی از کارخانه‌های خود و اخراج دو هزار نیروی تمام وقت خود در ژاپن خبر داد.

سونی در حالی این خبر را در آستانه انتشار رسمی پیش‌بینی درآمد سالانه خود منتشر کرد که براساس پیش‌بینی‌ها احتمالا از نخستین زیان عملیاتی خود طی ۱۴ سال گذشته خبر خواهد داد.

سونی پیش از این اعلام کرده بود: در تلاش برای کاهش هزینه‌ها قصد دارد بیش از ۱۶هزار کارگر در داخل و خارج از ژاپن اخراج کند.

سونی پیش از این پیش‌بینی سود عملیاتی خود را طی سال جاری میلادی ۵۲۰ میلیارد ین اعلام کرده بود و سپس در ماه‌های ژوئیه و اکتبر پیش‌بینی خود را به ترتیب به ۴۷۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد ین کاهش داد.

کد خبر 73631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز