چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

از کودکی عضو بسیج بودند و در فعالیت‌های جهادی مختلف، از توزیع ارزاق و بسته‌های حمایتی بین اهالی کمتربرخوردار تا کمک‌رسانی به نواحی محروم کشور و...، مشارکت می‌کردند، اما انگار صرفاً انجام این کار برایشان راضی‌کننده نبود و تصمیم گرفتند خودشان به نوعی دیگر دست به کار شوند.

گروه جهادی شهید چمران

همشهری آنلاین:  «احمد نوروزی» و «حمیدرضا فاطمی» از بسیجیان قدیمی پایگاه بسیج عمار محله خانی‌آبادنو با اعتقاد به این ضرب‌المثل که بهتر است به جای دادن ماهی، ماهیگیری را به یکدیگر یاد بدهیم از ۵سال پیش گروه جهادی شهید چمران را ساختند. در جلسات گروهی از مسئولان بسیج بانوان شنیده بودند که اشتغال مهم‌ترین مسأله بانوان آسیب‌دیده منطقه۱۹ است. با هدف حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، کار جهادی را با ایجاد کارگاه‌ کارآفرینی برای بانوان آسیب‌دیده خودسرپرست و کمتربرخوردار در محله خانی‌آبادنو شروع کردند.  

یاد گرفتن ماهیگیری در گروه جهادی شهید چمران

شناسایی بانوان را سپردند به مسئول امور بسیج بانوان محله و خودشان هم وظیفه خرید مواد اولیه، تبلیغ و توزیع را به عهده گرفتند. کارگاه کارش را با تولید سرویس خواب کودک و عروسک با کمک ۲نیروی خانم که خودشان ماهر بودند و بدون مشکلی خاص شروع کرد تا شرایط آموزش و کار برای بانوان آسیب‌دیده به‌خوبی فراهم باشد. در گذر زمان افراد زیادی مورد حمایت‌های این گروه قرار گرفتند. نزد افراد حرفه‌ای کار را در اینجا یاد گرفتند و با کسب مهارت و پشتیبانی‌ها توانستند وام بگیرند و خودشان صاحب شغل شوند. در این بین خیلی‌ها از جمع گروه جهادی شهید چمران خداحافظی کردند و خیلی‌ها هم به گروه ملحق شدند.  

یاد گرفتن ماهیگیری در گروه جهادی شهید چمران

«احمد نوروزی» یکی از بانیان اصلی گروه جهادی با بیان اینکه در این مسیر بسیجیانی دیگر مثل حاج علی کوهستانی، خانم محمدی و... هم کمکشان کرده‌اند، می‌گوید: «در این کارگاه جهادی که اکنون در خانی‌آبادنو، خیابان میثاق قرار دارد، به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ۲۰نفر اشتغال ایجاد شده است. نیمی از نیروها در کارگاه به صورت مستقیم فعالیت دارند و مابقی هم به صورت غیرمستقیم در منزل پوشاک زنانه، عروسک و... تولید می‌کنند و در بحث تهیه مواد اولیه، فروش و توزیع مورد حمایت ما قرار می‌گیرند. خدا را شکر بعد از راه‌اندازی گروه و تلاش ما خیلی از خانم‌های محله به پایگاه بسیج بانوان بازخوردهای مثبت نشان داده‌اند. خیلی از این خانم‌ها به دلیل وضعیتشان مجبورند دیر در محل کار حاضر شوند، زود بروند، گاهی کلاً در محل کار حاضر نشوند و... اما به‌خوبی در جریان قرار داریم و اولویتمان در کار، آرامش خانواده‌هاست. خانم محمدی که در ارتباط مستقیم با کارگاه است می‌گوید بیشتر خانم‌ها از اینکه در محل کاری که در جریان مشکلاتشان قرار دارد و با وجود دیر کردن‌ها و غیبت‌ها از کار بیکارشان نمی‌کند، مشغول کار هستند، خوشحالند. خیلی از آنها پیش از این برای رسیدن به سرکار باید مسافتی طولانی را طی می‌کردند، اما حالا از اینکه در محیطی امن در نزدیکی محل زندگی‌شان به رایگان مهارت می‌آموزند و بعد از آن درآمد کسب می‌کنند خیلی راضی هستند.»

یاد گرفتن ماهیگیری در گروه جهادی شهید چمران

همه چیز در این گروه جهادی فراهم است و تنها نیاز ما حمایت بیشتر از تولیدات بانوان است. نوروزی با اشاره به این موضوع می‌گوید: «نیروهای کار خبره محصولات متنوع از پوشاک زنانه، کودک، عروسک و... در اینجا تولید می‌کنند و ما با برخی فروشندگان برای فروش آنها ارتباط داریم، اما دوست داریم افراد بیشتری را تحت پوشش داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف نیازمند دریافت سفارش‌های بیشتر و حمایت فروشگاه‌ها هستیم.»
 

یاد گرفتن ماهیگیری در گروه جهادی شهید چمران

کد خبر 735620

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha