همشهری آنلاین: وزیر راه و ترابری از احداث فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حمید بهبهانی از احداث فرودگاه امام خمینی (ره) با ظرفیت جابه‌جایی ۳۰ میلیون مسافر به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های بعد از انقلاب، یاد کرد و به ایسنا گفت: احداث مسجد در قسمت فاز دو فرودگاه امام خمینی (ره) در سطح زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و زیربنایی معادل ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع بین ترمینال مسافری یک و دو احداث می‌شود.


وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره در دسترس بودن نمازخانه و مساجد برای مسافران تاکید کرد: بر این اساس سعی خواهیم کرد در احداث مسجد فرودگاه امام خمینی (ره) از بهترین نوع معماری بهره‌برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ترمینال مسافری فرودگاه امام خمینی ( ره ) دارای ۱۷نمازخانه است و تمامی نمازهای یومیه به صورت جماعت در ترمینال مسافری شمار یک برگزار می‌شود.

وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه مسجدی که در این فرودگاه احداث می‌شود، قلب فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره) است، ‌اظهار کرد: در آینده ترمینال حجاج در کنار مسجد فرودگاه احداث خواهد شد.

بهبهانی گفت: در فرودگاه‌های کشور ۲۷۶ نمازخانه داریم که نشان می‌دهد برخی فرودگاه‌ها دارای چندین نمازخانه است.

وی در پاسخ به سوالی درباره طرح‌های مهم بعد از انقلاب وزارت راه و ترابری تصریح کرد: پل میانگذر شهید کلانتری در دریاچه ارومیه که در حدود ۳۰ سال طول کشیده بود در دولت نهم به انجام رسید و باند دوم آن نیز در سال ۸۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و ترابری ادامه داد: پروژه راه‌آهن کرمان به بم و اصفهان به شیراز از پروژه‌های مهم بعد از انقلاب بوده‌اند.

وی با تاکید بر افق آینده فرودگاه امام خمینی ( ره) به عنوان مرکز تجارت ایران یادآورشد: این فرودگاه دروازه شرق و غرب خواهد بود و کسانی که می‌خواهند از کشورهای دوردست شرقی به کشورهای غربی سفر کنند؛ می‌توانند از این فرودگاه استفاده کنند و حتی ممکن است یک روز در فرودگاه به عنوان ترانزیت اقامت داشته باشند که باید امکانات مورد نیاز آنها تامین ودر این زمینه هتل مورد نظر ساخته شود.

از سوی دیگر ابراهیمی ـ رییس امور مساجد کشور طی سخنان درباره اهمیت و نقش مسجد، گفت: مسجد منشا تمام حرکت‌ها و پایگاه‌ خیزش حرکت‌های دینی و اسلامی است و مسجد باید محورتمام حرکت‌ها در فرهنگ‌سازی باشد.

وی افزود: مسافرانی که وارد فرودگاه امام خمینی (ره) می‌شوند باید با دیدن مسجد حس کنند که مقدسات برای ما چقدر عزیز است.

بنابر این گزارش، بهبهانی ـ وزیر راه و ترابری، حجت الاسلام ابراهیمی رییس امور مساجد کشور، مهندس مومنی رخ معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، حجت الاسلام هاشمی نژاد مشاور وزیر در امور فرهنگی اجتماعی، پاکنهاد معاون توسعه و مدیریت منابع، قدیمی مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره)، فرماندار رباط کریم طی مراسمی هر کدام به‌طور نمادین کلنگ احداث مسجد را بر زمین زدند و بهبهانی پس از پایان کلنگ زنی گفت: هر کدام از افرادی که کلنگ احداث مسجد فرودگاه را بر زمین زدند تعهدی نسبت به ساخت آن دارند.

فضای کلی مسجد فرودگاه امام خمینی (ره) با زیربنای معادل ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع شامل بخش‌های اصل شبستان آقایان در همکف با یک ورودی اصلی و شبستان بانوان در نیم طبقه بالای ورودیاصلی است. ارتفاع نهایی مسجد 21 متر و مناره‌های آن 27 متر خواهد بود.

کد خبر 73546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز