یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵ - ۰۴:۴۴
۰ نفر

«بازآفرینی»، عنوان نمایشگاهی از آثار گلریز هاشمی است که در گالری مس‌نگار در معرض دید عموم گذاشته شده است.

موضوع نمایشگاه، باز آفرینی اشیاء و سودمندکردن و زیباسازی آنها از طریق اجرای رنگ و نقاشی است.

گلریز هاشمی، فارغ‌التحصیل رشته موسیقی است که با ساز تخصصی پیانو، مجری رسیتال‌های متعددی در تهران و لندن بوده است.وی از کودکی علاقه‌مند به هنر نقاشی بوده و پس از سال‌ها فعالیت در این رشته، به برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی از آثارش پرداخته است.

هاشمی می‌گوید: «حدود دوازده سال پیش متوجه قاب عکسی قدیمی شدم که فرم زیبایی داشت، ولی به خاطر پوسته‌شدن رنگ، بلااستفاده مانده بود. من به جای آنکه آن را دور بیندازم، تصمیم گرفتم آن را زنده کنم. نتیجه کار، خوب از آب درآمد و الگویی برای کارهای بعدی‌ام شد».


این هنرمند در ادامه می‌گوید: «من در زمان اجرای قطعات، بنا بر فرم و زمان، قطعه رنگ‌ها و اشکال زیبایی در ذهنم می‌بینم و اگر قطعه‌ای را بعد از سال‌ها دوباره بنوازم، دقیقاً همان تصاویر و رنگ‌هایی را می‌بینم که در اولین اجرا به ذهنم آمدند. به هر حال این مسأله انگیزه‌ای شد تا  روی اشیاء، حرکات و اشکالی را که سال‌هاست می‌بینم، به تصویر بکشم».

او در کارهایش از شانه فرش، اتوی ذغالی، چای‌دان، ظروف مسی و صندوق‌های قدیمی استفاده کرده است ولی خود را محدود به اشیاء خاص قدیمی نکرده است.


وی در مورد عنوان این نمایشگاه می‌گوید: «عنوان نمایشگاه آثارم، بازآفرینی است؛ البته این نام نباید با بازسازی اشتباه شود چون در بازسازی، حتی‌المقدور تغییری در ساختار و رنگ شیء داده نمی‌شود و حالت ترمیم دارد، ولی در این کار ممکن است من یک صندلی قدیمی را تعمیر کنم، ولی با نقاشی روی آن، کاملاً صندلی را از حالت اولیه به شیئی هنری تبدیل کنم؛ هر چند که تغییری در فرم آن نداده‌ام».

کد خبر 7354

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز