قبل از آمدن فصل سرما برایشان فرقی نمی‌کرد که شب را روی تکه‌ای کارتن در خیابان بگذرانند یا پارک، اما در شب‌های سرد زمستان امسال بی‌خانمانان بیش از پیش نیازمند کمک هستند و نباید از کنارشان بی‌تفاوت گذشت.

گرمخانه

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با سرد شدن شدید هوا شرایط حمایت و ارائه خدمات به افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در گرمخانه مهر منطقه۱۹ مهیا شده و شهروندان در صورت مشاهده مددجویان می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن فوریت‌های خدمات اجتماعی۱۳۷ در انتقال مددجویان به مددسراها مشارکت کنند. 

براساس طرح حامی شهر و گشت‌های فوریت اجتماعی که در منطقه۱۹ به اجرا درآمده، با آغاز فصل سرما هر شب ۱۹۰ بی‌خانمان در گرمخانه مهر خدمات مددکاری و روان‌شناسی دریافت می‌کنند. این درحالی‌است که  با کاهش شدید دمای هوا طی گشت‌زنی ۲۲ نفر کارتن خواب شناسایی و به گرمخانه منتقل شده‌اند.

«تورج فرهادی» شهردار منطقه۱۹ با بیان اینکه برای مددجویانی که بنا به دلایلی تمایلی به حضور در گرمخانه ندارند اتوبوسی با ظرفیت ۲۰نفر در چهارراه خلازیر ناحیه۳ به منظور اسکان آنها در شب‌های سرد مستقر شده است، می‌گوید: «رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در پذیرش و استقرار مددجویان گرمخانه انجام می‌شود؛ آنها در بدو ورود استحمام می‌کنند و با دریافت لباس در گرمخانه مستقر می‌شوند. سه وعده غذا و ویزیت پزشکی از دیگر خدمات ارائه‌شده به مددجویان پس از پذیرش است. همچنین با هدف حمایت و برنامه‌ریزی گسترده برای بی‌خانمان‌ها و معتادان، این افراد پس از بهبود و خروج از چرخه بی‌خانمانی و آسیب‌های اجتماعی، با گذراندن آموزش خیاطی و کفاشی در واحد کارآفرینی گرمخانه مشغول به کار می‌شوند.»

کد خبر 734996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha