فعال بازار طلا گفت: کاهش نرخ ارز در هفته گذشته موجب ثبات قیمت‌ها در بازار طلا شد و معاملات روال عادی دارد و با شفافیت انجام می‌شود.

کشتی آرای

به گزارش همشهری آنلاین، محمد کشتی آرای امروز جمعه (۲۳ دی) گفت: بهای انس جهانی طلا در شروع سال میلادی جدید سیر صعودی داشت و به طور متوسط ۲۲ دلار و هفته قبل از آن ۴۶ دلار و در مجموع ۴۸ دلار رشد قیمت داشت. در هفته گذشته که بهای انس جهانی افزایش یافت، نرخ ارز ثابت بود و به همین دلیل نوسانات قیمت طلا خیلی زیاد نبود ‌و تغییر قیمت‌ها با توجه به تغییرات بهای انس جهانی بود.

وی افزود: همچنین در هفته گذشته قیمت انواع سکه با توجه به اعلام بانک مرکزی در خصوص واگذاری ربع سکه از روز شنبه (۲۴ دی ماه) در بورس حباب این نوع سکه و تقاضا برای خرید آن به شدت کاهش یافت و اثرات مثبت این خبر بر روی دیگر انواع سکه نیز قابل توجه بود به طوری که حباب آنها نیز کاهش یافت.

فعال بازار طلا گفت: هفته گذشته انس جهانی طلا به ۱۸۸۸ دلار رسید که این رقم بالاترین قیمت در هشت ماه اخیر است. سکه طرح قدیم نیز در آخرین معاملات روز گذشته ۲۰ میلیون تومان بود و به طور متوسط ۸۵۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشت.

وی ادامه داد: سکه طرح جدید با افزایش قیمت ۹۵۰ هزار تومانی در طول هفته در آخرین معاملات به ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه نیز هفته گذشته با ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

کشتی آرای افزود: همانطور که اشاره شد حباب ربع سکه به دلیل عرضه در روز ۲۴ دی ماه خالی شد و با ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت در آخرین معاملات با مبلغ هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان داد و ستد شد. قیمت سکه‌های یک گرمی در طول هفته گذشته تغییری نداشت و برابر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

به گفته وی هر مثقال طلای آب شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ترتیب با ۳۸۲ هزار تومان و ۸۹ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی را ثبت کردند.

این فعال صنفی تصریح کرد: بازار طلا هفته گذشته از التهابات و هیجانات دور بود و قیمت‌ها با شفافیت و براساس شاخص‌های اقتصادی که یکی از آنها بهای انس جهانی است در نوسان بود و می‌توان گفت کاهش نرخ ارز موجب تثبیت و ثبات قیمت‌ها در بازار طلا بود.

وی  گفت: در مجموع بازار طلا روال عادی دارد و در مقایسه با روزهای گذشته از کسادی خارج شده بود.

کد خبر 734566
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha