شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: "ترور هیچ جایی در اسلام ندارد و مسلمانان باید هوشیار باشندکه رفتارهای قدرتهایی را که انگشت خود را به سوی جوامع اسلایم نشانه رفته اند تایید نکنند."

سیدمحمد خاتمی که برای سفری پنج‌ روزه به انگلیس سفر کرده است، در چهارمین روز سفر خود و در دیدار با جمعی از روشنفکران و متفکران مسلمان انگلیس افزود: به صراحت می‌گویم ترور هیچ جایی در اسلام ندارد و مسلمانان باید با هوشیاری، رفتارهای قدرت‌هایی که انگشت خود را به سوی جوامع اسلامی نشانه رفته‌اند تأیید نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رئیس موسسه بین المللی  گفت و گوی فرهنگها و تمدنها دراین دیدار که با حضور دکتر " عبدالباری" دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا و جمعی از شخصیتهای علمی و فرهنگی جامعه مسلمانان این کشور برگزار شد گفت : اسلام دین خرد و عقل است و هیچ دینی به اندازه اسلام به خرد و اندیشه اهتمام نداشته است .
به گزارش روابط عمومی بین المللی  گفت و گوی فرهنگها و تمدنها خاتمی که پس از خوشامدگویی دبیر کل مسلمانان بریتانا در پشت تریبون قرار گرفت ادامه داد:  از درون چنین دینی هیچگاه خشونت درنمی آید اما متاسفانه امروز خشونتها متوجه مسلمانان شده است .
خاتمی گفت: ترویج اسلام هراسی کار قدرتهایی است که قصد سلطه بر منابع کشورهای مسلمان را دارند و اگر نگاه کنیم متوجه می شویم که این جوامع اسلامی هستند که بیش از همه در معرض خشونت  هستند و حتی مقاومت مشروع آنها در دفاع از تمامیت ارضی شان تروریزم معرفی می شود و کشتار دایم مسلمانان و اخراج میلیونها نفر از آنها مورد حمایت قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: من به صراحت می گویم که ترور هیچ جایی در اسلام ندارد و مسلمانان باید هوشیار باشند که رفتارهای قدرتهایی را که انگشت خود را به سوی جوامع اسلایم نشانه رفته اند تایید نکنند.
رئیس موسسه بین المللی  گفت و گوی فرهنگها و  تمدنها که در این دیدار با استقبال گرم رهبران مسلمانان بریتانیا روبرو شد تصریح کرد که وظیفه مسلمانانی که در جوامع غیر اسلامی زندگی می کنند مهمتر است آنها باید به دنبال دانش باشند و حقوق شهروندی شان رعایت شود.

کد خبر 7345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز