سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: شاخص کل قیمت سهام برای سومین روز متوالی و پس از مدت‌ها افت پی‌در‌پی کار معاملات را با افزایش به پایان رساند.

در این روز شاخص کل قیمت سهام کار خود را با ۸ هزار و ۴۵۹ واحد آغاز کرد و اگرچه در ساعت ۹:۰۵ به ۸ هزار و ۴۵۰ واحد تقلیل پیدا کرد اما در ساعت ۹:۳۵ باز هم روند صعودی در پیش گرفت و در نهایت در پایان روی ۸ هزار و ۴۶۷ واحد بسته شد.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) هم امروز ۱۲.۲ واحد بالاتر رفت تا به رقم ۶ هزار و ۸۸۰ برسد اما شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) در معاملات این روز ۳۱.۸ واحد افت کرد و در رقم ۱۲ هزار و ۶۸۹ واحد ایستاد.

سهامداران بورس اوراق بهادار تهران بیش از هر سهمی امروز به خرید سهام پالایش نفت اصفهان مشتاق شدند و برای ۳.۸ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۳ میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

حجم تقاضا برای خرید سهام ملی صنایع مس امروز در حدود ۲.۴ میلیون سهم به ارزش  ۷.۲ میلیارد ریال رسید و مپنا نیز امروز ۱۲۸ خریدار داشت که اقدام به خرید ۴.۸ میلیون سهم از این شرکت به ارزش ۵.۳۸ میلیارد ریال کردند.

در کفه عرضه امروز همچنان صف طولانی برای فروش سهام مدیریت سرمایه‌گذاری امید  وجود داشت. ۵ هزار و ۹۹۵ نفر امروز حدود ۶ میلیون سهم مدیریت سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۲۲.۴۴ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

در معاملات بورس تهران در آخرین روز از ماه دی در کل ۵۱ میلیون سهم به ارزش ۱۱۲.۲۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

کد خبر 73372

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز