دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

بیماری سرخک طبق گزارشی در مجله تخصصی لانست بار دیگر در اروپا شایع شده است

این بیماری در سال گذشته بیشتر از همه در آلمان، انگلستان، سوییس، ایتالیا و رومانی دیده شده است. طبق آمار موجود در سال2006 میلادی 8223 مورد سرخک و در سال2007 میلادی 3909 مورد سرخک وجود داشته است.

این آمار نشان‌دهنده کاهش محسوس این بیماری در سال‌های گذشته است ولی طبق گزارش مجله لانست در 9 ماه اول سال 2008 دوباره درصد سرخک افزایش یافته و به 6229 مورد رسیده است. عامل بیماری سرخک نوعی ویروس است که قابلیت سرایت آن بسیار زیاد است.

انتقال ویروس از طریق هوا (سرفه کردن، عطسه زدن ) است و 8 تا 10 روز طول می‌کشد تا نشانه‌های بیماری ظاهر شود. سرفه خفیف، آبریزش از بینی و چشم، گرفتگی بینی و تب، اولین علائم این بیماری هستند.سرخک در اثر عدم‌مصونیت در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شود و قربانیان آن کسانی هستند که از گرسنگی و نداشتن بهداشت کافی رنج می‌برند.

سرخک می‌تواند اشکالات تنفسی ایجاد کند. بیشتر بیماران مبتلا در اثر عفونت ریوی، اسهال و التهاب مغز جان خود را از دست می‌دهند. سرخک در خانم‌های آبستن می‌تواند باعث سقط، نقص بدنی یا مرگ جنین شود.بیماری سرخک، کودکان را ناتوان می‌کند.

آنها باید در تخت بمانند و به‌مقدار کافی مایعات بنوشند. توسط دستمال‌های مرطوب و بهداشتی می‌توان نقاط قرمز شده و خارش‌دار را سرد کرده و تب را تا حدی پایین آورد. بنا بر تحقیقات انجام شده بیماری سرخک ممکن است به التهاب گوش میانی منجر شود. همچنین امکان عفونت ریه وجود دارد.

کد خبر 73354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز