شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

گروه حوادث: دو کارتن خواب معتاد که با تهیه اسلحه قصد سرقت مسلحانه از بانک را داشتند ، لحظاتی قبل از خروج از بانک در اجرای نقشه خود ناکام ماندند.

ساعت 11و 45 دقیقه روز گذشته کارمندان بانک ملی شعبه کمیل ، ناگهان با حضور دو مرد نقابدار که مسلح به اسلحه‌های کلاشینکف بودند مواجه شدند. 

مردان مسلح به محض ورود به داخل ساختمان بانک با شلیک یک تیر هوایی از  سرقت مسلحانه خبر دادند ،یکی از سارقان به سوی یکی از کارمندان بانک حمله‌ور شده و بعد از آنکه اسلحه کلاشینکف خود را بر روی گردن کارمند بانک گذاشت او را کشان کشان به طرف صندوق بانک برد و در حالی که همدستش ورود و خروج به داخل بانک را کنترل می‌کرد از کارمند بانک خواست به سرعت کیف دستی اورا از پولهای داخل صندوق پرکند.

بعد از اینکه ساک دستی سارقان از پول‌های صندوق پر شد آنان با شلیک دو تیر هوایی دیگر   می‌ خواستند ساختمان بانک را ترک کنند که مردم سد راه آنان شدند و این سرآغاز درگیری سارقان مسلح با مردم بود.  

محمد تورنگ- رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران- روز گذشته با تایید خبر این سرقت مسلحانه ناکام گفت: وقتی دو سارق مسلح وارد ساختمان بانک شدند خبر نداشتند دقایقی قبل از ورود آنها دو مامور پلیس برای بررسی وضعیت بانک در آنجا حضور پیدا کرده‌اند و وقتی  سارقان برای اجرای نقشه خود وارد بانک شدند ماموران پلیس با بررسی وضعیت وارد عمل شده و عملیات دستگیری آنان را آغاز کرد.

تورنگ با بیان اینکه بر خلاف شایعات مطرح شده تیرهای هوایی برای کنترل اوضاع از سوی پلیس و نه سارقان شلیک شده است گفت: مردم وقتی متوجه شدند که سارقان قصد فرار از صحنه را دارند به یاری پلیس شتافتند و با رشادت خود در دستگیری یکی از سارقان به نام علیرضا که 30 سال سن دارد، به ماموران کمک کردند، اما در جریان این دستگیری یکی از سارقان موفق به فرار از صحنه شد.

بر پایه این گزارش با حضور ماموران کلانتری 108 علیرضا که کیف حاوی پول در دست وی بود به مرکز پلیس انتقال یافت و بعد از انجام تحقیقات اولیه به اداره یکم آگاهی تهران بزرگ که بررسی بر روی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه در پایتخت را بر عهده دارد انتقال یافت.

تحقیقات کارآگاهان اداره یکم بیانگر آن است که سارقان مسلح از کارتن‌خوابهای تهران بوده و هردو معتاد هستند.

گفتگو  با مجروح حادثه

ابوذر باقی مصدوم این حادثه در حالی که در بیمارستان آپادانا تحت مداوا بود در این باره گفت: نزدیک ظهر بود که به همراه یکی از بستگان نزدیکم برای واریز پول به بانک رفتیم. هنوز دقایقی از حضورمان نگذشته بود که دو مرد وارد بانک شدند و با رفتن به طرف یکی از کارمندان زن اقدام به سرقت مسلحانه کردند.

بعد از اینکه متوجه حضور ماموران مخفی در بانک شدم برای کمک به آنها به طرف یکی از سارقان که جوانتر به نظر می‌رسید رفتم ولی او ناگهان شروع به تیر اندازی به سویم کرد که ازناحیه کتف و چانه مجروح شدم،وقتی پلیس در صحنه حاضر شد مردم مرا به بیمارستان انتقال دادند. تحقیقات تخصصی در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 7332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز