رئیس جمهور با تأکید بر این که امروز آموزش و پرورش یک ذخیره بزرگ و بی‌پایان است و اگر جوشش پیدا کند می‌تواند ارزش‌های خود را نمایان سازد گفت: همه انسان‌های توانمند تربیت‌یافته ذهن و اندیشه معلم و فضای پرمهر مدرسه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز [شنبه 13 آبان 1385] در مراسم تجلیل از برگزیدگان فراخوان سراسری پرسش‌مهر گفت: در روز بزرگ 13 آبان شاهد تجلی اندیشه سبز و خلاقیت و هنرنمایی جوانان و نوجوانان عزیز و فرهنگیان گرانقدر هستیم.

وی با بیان که باید به سمت یک نظام و محتوای آموزشی خلاق و نشاط ‌آفرین حرکت کنیم، تصریح کرد: با وجود این همه اندیشه‌های بلند، فکرهای خلاق و قلم‌های توانا که توانستند یک موضوع بسیار پیچیده را تجزیه و تحلیل کنند، می‌توانیم به سمت نظام محتوای آموزشی خلاق حرکت کنیم و آیا نمی شود از این استعداد و توانمندی در تدوین محتوایی آموزش استفاده کرد؟

رئیس جمهور با بیان این که عدالت جزو سرفصل و قله‌های آرمانی همه انبیا الهی است تصریح کرد: عدالت تضمین دوام جامعه بشری، رشد و تعالی، گره دهنده دل‌ها و امنیت جامعه است، چرا که زندگی بدون عدالت هیچ لطفی ندارد و تمام تلاش ما برای اجرای صحیح عدالت است.

وی با بیان این که در طول تاریخ کسانی ماندگار شدند که در مسیر عدالت تلاش کرده‌اند تأکید کرد: عدالت کامل یعنی زیبایی مطلق و تمام کسانی که در مسیر عدالت حرکت می‌کنند به عشق امام زمان(عج) این کار را انجام می‌دهند.

احمدی‌نژاد با بیان این که فضای مدرسه باید پرنشاط باشد، از دانش آموزان، معلمان و کارکنان آموزش و پرورش خواست با کمک و همیاری یکدیگر فضای مدرسه را با نشاط کنند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: امروز به لطف خدا ملت ایران از عزیزترین ملت‌ها است و در طول تاریخ جزء برجستگان و پرچمداران ملت‌ها در دوران‌های مختلف بوده و هیچگاه یک ملت دست دوم نبوده و نیست، چرا که همیشه خلاق، فرهنگ ساز و الگو است.

وی با تأکید بر این که من یقین دارم نسل سوم انقلاب در مقایسه با نسل اول باهوش‌تر، خلاق‌تر، مؤمن‌تر و مقاوم‌تر هستند بیان داشت: پاکی، ایمان به خدا، تلاش و ایستادگی رمز پیروزی است.

احمدی‌نژاد در پایان خطاب به جامعه فرهنگی و معلمان گفت: من می‌دانم جامعه فرهنگی ما، جامعه‌ای است که می‌سازد و می‌سوزد اما با عشق و علاقه کار می کند، پس همه با هم باید به سوی مدرسه و جامعه فرهنگی خلاق، با نشاط و امید بخش حرکت کنیم.

پیش از سخنان رئیس جمهور محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش در گزارشی روند اجرای فراخوان سراسری پرسش مهر را توضیح داد.

در پایان به برگزیدگان فراخوان سراسری پرسش مهر از سوی رئیس جمهور هدایایی اهدا شد.

کد خبر 7325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز