منابع خبری در سالروز شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روایت رئیس پیشین منطقه کردستان عراق از حضور مستقیم سردار سلیمانی برای مبارزه با داعش را بازنشر کردند.

سردار سلیمانی

به گزارش همشهری آنلاین، وبگاه «العهد» لبنان، بخشی از مصاحبه سال ۲۰۱۵ «مسعود بارزانی» رئیس پیشین منطقه کردستان عراق را در سومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازنشر کرد.

رئیس منطقه کردستان عراق در مصاحبه‌ سال ۲۰۱۵ خود روایت کرده بود: «سال ۲۰۱۴ داعش به دروازه‌های اربیل رسیده بود و نگرانی‌هایی درباره سقوط سریع شهر وجود داشت».

مسعود بارزانی در ادامه این مصاحبه می‌گوید: «من به آمریکایی‌ها، ترکیه‌ای‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و حتی سعودی‌ها زنگ زدم. تمام سران این کشورها به من گفتند: در مقطع کنونی نمی‌توانیم هیچ کمکی بکنیم!».

در ادامه این اظهارات آمده بود: «من با حاج قاسم سلیمانی تماس گرفتم و اوضاع را به دقت برای او شرح دادم. او به من گفت: فردا بعد از نماز صبح در اربیل پیش شما خواهم بود. من به او گفتم: تا فردا وقت نداریم، الان بیا!».

رئیس سابق کردستان عراق ادامه می‌دهد: «به من گفت: آقا مسعود، فقط امشب شهر را حفظ کن. صبح روز بعد حاج قاسم در فرودگاه اربیل بود و من به استقبال او رفتم. ۵۰ یا ۶۰ نفر از نیروهای ویژه‌اش او را همراهی می‌کردند. سریعا به مناطق درگیری رفتند و نیروهای کُرد پیشمرگه را مجددا ساماندهی کردند».

بارزانی در این مصاحبه همچنین اشاره می‌کند: «طی چند ساعت، معادله روی زمین به نفع ما تغییر پیدا کرد. ما بعدها یکی از سرکرده‌های داعش را اسیر گرفتیم که به ما گفت: جاسوسان ما در اربیل به ما خبر دادند که قاسم سلیمانی در شهر است و روحیه نیروهای ما از از هم پاشید و ما عقب‌نشینی کردیم».

کد خبر 732346
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • رضا IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    4 3
    درود خدابرسرداردل ها که هرکس وهرجاکسی کمک میخواست بدون هیچ چشم داشتی به کمک آنها می رفت درود خدابراین برزگان ،حالامزد کمک حاج قاسم که شبانه به یاری آنها شتافت حالا کردستان عراق شده محفل منافقین وسرکردگان کومله وغیره اینقدراینا بی‌حیا هستند که مزد حاج قاسم رااینطورجبران می‌کنند
  • سعید IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 0
    صد حیف که بعضی از این اقایان اقلیم کردستان با اسرائیل و امریکا در ترور ناجوانمردانه سردار دلها همکاری کردند