شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه با کاهش ۲۶ هزار و ۱۱۹ واحد همراه شد.

تالار بورس

به گزارش همشهری آنلاین، بورس اوراق بهادار تهران که از روز گذشته پس از اعلام سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر تثبیت نرخ ارز در سامانه نیما و روند کاهشی نرخ ارز در بازار آزاد رو به کاهش نهاد، امروز هم در پایان معاملات با کاهش ۲۶ هزار و ۱۱۹ واحد نسبت به روز قبل به رقم یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۳۷۵ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۴ هزار و ۶۳۱ واحد به رقم ۴۶۴ هزار و ۳۷۳ واحد رسید. ارزش بازار ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است، امروز به بیش از ۵ میلیون و ۷۸۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۲.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۶۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۹۴۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز درآمده و کاهشی شدند به گونه‌ای که شاخص کل بازار و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ ارزشی ۱.۶ درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۹۹ درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۱.۴ درصد و شاخص بازار اول بورس ۱.۴ درصد افت کردند. شاخص بازار دوم بورس ۱.۸ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، هلدینگ معدنی خاورمیانه، ملی مس، گل‌گهر، پتروشیمی فارس و پتروشیمی نوری به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز در پایان معاملات شاخص کل با ۱۰۱ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۲۴ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۸۹ هزار میلیارد تومان بالغ شد. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۷۹ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۵۸ هزار فقره معامله و به ارزش چشمگیر ۱۱ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان شد.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد و سنگ آنه گهرزمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد غدیر ایرانیان، تجلی توسعه معادن و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

یکی از زمینه‌هایی که باعث تشویق کارآفرینان به سرمایه‌گذاری می‌شود تثبیت در سیاست‌های اقتصادی از جمله سیاست‌های ارزی است و همانگونه که دولتی‌ها وعده کرده‌اند اقتصاد برای سرمایه‌گذاران باید پیش‌بینی‌پذیر و قابل پیش‌بینی باشد.

در نتیجه سیاست‌های ارزی و اقتصادی باید از ثبات برقرار شوند و یکی از این موارد هم ثبات در مدیریت‌های اقتصادی در دولت است که باید به این نکته توجه شود. در هر حال سرمایه‌گذاری در بورس الزاما همراه با ریسک یعنی خطر و نوسان یعنی سود و زیان است و قبل از معامله حتما باید مشورت، تحلیل و تحقیق صورت گیرد.

کد خبر 731822
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    گوسفندی را جلوی پای جناب فرزین قربانی کردند و بس . جناب فرزین پا قدمت خوب نبود.