شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

از زمانی که تلفن همراه اختراع شد،‌استفاده‌های متعددی از آن شده است. برخی از آنها ابتکاری و عجیب بوده و برخی متناسب با شرایط و نیازها.

مرا بیاب! با تلفن همراه

ده‌ها هزار نفر از مردم هنگ‌کنگ، خواستار ارائه سرویسی شده‌اند که آنها را قادر ‌سازد تا حرکت‌های همسران خود را با استفاده از تلفن همراه مانیتور کنند.به گزارش آژانس خبری تلفن همراه، اشتراک ماهانه 5/3دلاری سرویس «مرا بیاب» به مشترکان اجازه می‌دهد تا به‌صورت نامحدودی امکان جست‌وجوی مکانی یک فرد را با استفاده از شناسایی مکان سیگنال تلفن همراه وی داشته باشند. در شهر پرجمعیت 9/6میلیونی هنگ‌کنگ، این سرویس تنها درصورتی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد که هر دو طرف موافق این امر باشند.

ده‌ها هزار نفر از مردم این شهر برای استفاده از این سرویس از زمان راه‌اندازی آن در سال2005 ثبت نام کردند که همه آنها همسرانی نبودند که به شریک زندگی خود مظنون باشند؛ بیشتر مشترکان، والدینی هستند که از این سرویس برای جست‌وجوی فرزندان خود استفاده می‌کنند و برخی دیگر نیز برای شناسایی موقعیت مکانی والدین پیری که ممکن است در راه خانه گم شوند.

ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس ژاپن و ایران

دولت ژاپن قصد دارد استفاده از تمامی گوشی‌های تلفن همراه در مدارس را قدغن اعلام کند. ظاهرا حوادث رعب‌انگیز اخیر علت این امر بوده است. براساس گزارش‌های منتشر‌شده از سوی دولت ژاپن، طی سال گذشته 6000 حادثه رعب‌انگیز در این کشور اتفاق افتاده که
تلفن همراه در همه آنها به نوعی نقش داشته است. یکی از این حوادث، مرگ غم‌انگیز دانش‌آموزی بود که در گوشی تلفن همراهش با تصویر برهنه خود روبه‌رو شد و انتشار این تصویر از طریق ای‌میل در سراسر مدرسه، خودکشی او را در پی داشت.  براساس گزارش‌های به‌دست‌آمده پس از این حادثه، دولت ژاپن گروهی را مسئول بررسی این مشکل کرد و هم‌اکنون لایحه‌ای مبنی بر ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در سرتاسر این کشور در دست بررسی است. گفتنی است استفاده از تلفن همراه در مدارس ایران نیز ممنوع است.

آزمایش خون به وسیله تلفن همراه

محققان مدعی شده‌اند که در یک تلفن همراه معمولی تغییراتی صورت داده‌اند تا در موقعیت‌های دشوار مختلف با استفاده از آن آزمایش خون به عمل آورند. محققان دانشگاه کالیفرنیا یک تلفن همراه معمولی را باز کرده و یک دستگاه تصویربرداری در آن نصب کردند که می‌تواند سرعت تشخیص بیماری را در مناطق دورافتاده جهان سرعت ببخشد. دکتر Avdogan Ozcan از دانشگاه UCLA با ایجاد تغییراتی در یک گوشی معمولی، این گوشی را به ابزاری برای انجام آزمایش خون تبدیل کرده است که می‌تواند وجود HIV، مالاریا و چندین ویروس دیگر در خون فرد بیمار را تعیین کند. به گفته این محققان، پزشکانی که در چنین مناطقی ممکن است با هر نوع بیماری‌‌ای مواجه باشند به جای اینکه روزها یا هفته‌ها در انتظار نتایج آزمایشگاه سنتی باشند می‌توانند به یک تشخیص سریع اولیه دست یابند.

قابلیت آزمایش خون در این تلفن همراه دستکاری‌شده به وسیله یک حسگر دوربین دیجیتال و یک فیلتر منبع نور LED ویژه که می‌تواند سلول‌های آلوده را برای آنالیز روی صفحه تلفن نشان دهد امکان‌پذیر شده است. اگر صحت و درستی عملکرد دستگاه ساخته‌شده توسط این محققان به اثبات برسد باید در انتظار تحول در ارائه مراقبت‌های پزشکی در مناطق دورافتاده جهان بود که از دسترسی به امکانات اولیه محروم هستند.

چینی‌ها در ارائه آیفون تقلبی گل کاشتند

 چینی‌ها کپی متفاوتی از گوشی تلفن همراه آیفون محصول اپل، موسوم به «Flip» ارائه کردند که بر خلاف گوشی‌های تقلبی دیگر دارای قابلیت‌های بالا و کیفیت خوبی است. به نقل از پایگاه اینترنتی اینتوموبایل، تا‌کنون گوشی‌های تقلبی زیادی از آیفون در بازار چین به بازار آمده است اما فلیپ با نمونه‌های دیگر متفاوت است. دوربین VGA، نمایشگر 6/2 اینچی QVGA با 320×240 پیکسل، مدیاپلیر و چندین بازی، از قابلیت‌های این گوشی است که ابعاد آن 17× 53× 105 میلیمتر و وزن آن110 گرم است.

فلیپ، با طراحی بسیار زیبا و قابلیت‌های خوب، با استقبال گسترده کاربران روبه‌رو خواهد شد اما متخصصان، خرید گوشی‌های تقلبی را توصیه نمی‌کنند.

گوشی تخم‌مرغی ساخته شد

گوشی تلفن همراه تخم‌مرغی‌شکلی موسوم به EGG توسط رومان توبل ساخته و به بازار تلفن همراه معرفی شد.

 به نقل از پایگاه اینترنتی «فونزریویو» این تلفن همراه نوعی گوشی تاچ‌اسکرین است و تمام قابلیت‌های یک گوشی هوشمند را دارد. این گوشی دارای امکانات و قابلیت‌های مختلف از جمله دوربین، ام‌پی‌تری‌پلیر و پورتال USB برای شارژ و انتقال داده‌هاست. این تلفن همراه در رنگ‌های مختلف ارائه می‌شود و برای جوانان و کاربرانی که به‌دنبال گوشی‌های مد روز هستند، طراحی شده است. نام شرکت سازنده این تلفن همراه که طراحی آن به شکل تخم مرغ است، در خبر اعلام نشده است.

نوعی گوشی که برای آرایش به شما کمک می‌کند

یک شرکت مشهور تلفن همراه نوعی گوشی با کاربرد جدیدتولیدکرده است. این گوشی در رنگ‌های قرمز، آبی تیره و سفید صدفی تولید شده است. گوشی Make-up این‌ امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که با استفاده از تصاویر متحرک سایه‌روشن LED، روی جلویی 18 شکلک اینترنتی گوناگون ایجاد کند. اما چرا  این نام را روی این گوشی گذاشته‌اند؟ از نام این گوشی این‌طور استنباط می‌شود که حداقل یک صفحه نمایش آیینه‌ای داشته باشد. ویژگی‌های این محصول عبارتند از: صفحه نمایشQVGA    4/2اینچی و صفحه نمایش خارجی 1/1اینچی، دوربین 3مگاپیکسلی، بلوتوث، عملکردهای PMP، فرهنگ لغت الکترونیک و 512مگابایت حافظه داخلی.

رواج دستگاه‌های مسدودکننده تلفن همراه در کشور

با گسترش روزافزون تلفن همراه در کشور روزانه بیش از 40 میلیون مشترک از این فناوری استفاده می‌کنند که مکالمات آنها در برخی از اماکن عمومی موجب سلب آرامش و آسایش دیگران می‌شود؛ به همین جهت برای رفع این مشکل بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی در کشور، به تولید و عرضه دستگاه‌های مسدودکننده امواج تلفن همراه روی آورده‌اند.

به گزارش ایران موبایل، این سیستم که مدل‌های متنوع آن در بازار عرضه می‌شود و برای سیم‌کارت‌های اپراتورهای مختلف در کشور به‌صورت همزمان قابل استفاده است، باعث می‌شود امواج تلفن همراه در اماکن مختلف با هر وسعت و بدون اختلال در سیستم‌های ارتباطی مدرن و بی‌هیچ خطری برای انسان، مسدود شود.

به این ترتیب با استفاده از مسدودکننده‌ها می‌توان تمامی باندهای فرکانسی شبکه
تلفن همراه ایران را مسدود کرد.

 این سیستم‌ها قابل نصب در بانک‌ها، مراکز بهداشتی- درمانی نظیر بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و بخش‌های CCU و ICU، سالن‌های مذاکره و کنفرانس، اماکن آموزشی (دانشگاه‌ها، مدارس، سالن‌های امتحانات و کتابخانه‌ها) و مراکز فرهنگی (سالن‌های نمایش، موسیقی و سینما) خواهد بود. به این ترتیب تلفن همراه مشترکان در اماکن عمومی مسدود بوده و صدای زنگ و مکالمه طولانی‌مدت با آن باعث اختلال و سلب آسایش دیگران نمی‌شود.

گوشی تلفن همراه به شکل اسلحه کمری

برخی سایت‌های خبری حوزه تلفن همراه، تصویری از یک اسلحه کمری (کلت) منتشر کرده‌اند که کاربرد تلفن همراه هم دارد و روی قبضه آن یک صفحه نمایش و صفحه کلید دیده می‌شود.

به گزارش ایران موبایل، تلفن همراه روی این قبضه این کلت دارای صفحه کلید شماره‌ای و یک کلید چندجهتی و همچنین یک صفحه نمایش نسبتا کوچک در قسمت بالای صفحه نمایش است. روی قسمت لوله این کلت، آرم یک شرکت معروف سازنده گوشی تلفن همراه حک شده ولی در هیچ‌کدام از سایت‌های اینترنتی توضیحی درباره این وسیله منتشر نشده است.

پیش‌تر نیز اعلام شده بود که یک اسلحه کمری به شکل تلفن همراه ساخته شده است و پلیس ایتالیا این گوشی مرگبار را که قابلیت تغییر شکل به یک اسلحه کلت را دارد، به نمایش گذاشت. این کلت کمری به همراه تعدادی از دیگر سلاح‌ها و مقداری مواد‌مخدر، در نزدیکی ناپل ایتالیا از یک باند قاچاقچی کشف و ضبط شده بود.

کد خبر 73161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز