گروه اجتماعی: با راه‌اندازی قرارگاه رسول اکرم(ص) در شرق کشور در نیمه اول سال جاری، سرقت مسلحانه 27درصد، آدم‌ربایی 22درصد و زورگیری و جرائم به عنف 12درصد در این منطقه کاهش یافت.

سردار اسکندر مومنی- معاون عملیات نیروی انتظامی- در تشریح این خبر اظهار داشت: پلیس در سال جاری تمهیدات ویژه‌ای را برای ایجاد نظم و امنیت در شرق کشور در نظر گرفت که بتواند امنیت پایدار را در این منطقه برقرار کند.

وی اضافه کرد: اولین گام ناجا، راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی حضرت رسول اکرم(ص) در شرق کشور بود که این قرارگاه، پنج استان از جمله سیستان‌وبلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، بخشی از هرمزگان و یزد را تحت پوشش خود قرار داده است.

سردار مومنی تصریح کرد: با راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی در شرق کشور، طرح انسداد فیزیکی مرزها، طرح انسداد الکترونیک مرزها، کنترل و تردد اتباع بیگانه، مبارزه قاطع و هدفمند با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و تشدید اقدامات امنیتی و برخورد با ناامنی‌های داخلی از جمله سرقت مسلحانه، راهزنی و آدم‌ربایی در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت.

به گفته وی با مجموعه اقداماتی که در شرق کشور صورت گرفت، در نیمه اول سال جاری، سرقت مسلحانه 27درصد، آدم‌ربایی 22درصد، زورگیری و جرائم به عنف 12درصد، راهزنی 9درصد، قتل 7درصد و سرقت‌های مهم 6درصد در این منطقه کاهش یافت.

وی اضافه کرد: همچنین با تشدید کنترل‌ها، کشفیات سلاح 42درصد و کشفیات مواد مخدر 12درصد افزایش پیدا کرد. در این مدت با کاهش 23درصدی کشفیات سوخت روبه‌رو بودیم.

سردار مومنی در پایان گفت: با توجه به این اقدامات، شرایط در شرق کشور بهبود پیدا کرده و یک امنیت نسبی و قابل قبول در این منطقه برقرار شده است.

کد خبر 7312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز