اپل که در جدیدترین گوشی‌های آیفون و واچ ۸ قابلیت ارسال تماس خودکار به خدمات اضطراری در زمانی که دستگاه دچار توقف ناگهانی می‌شود که معمولاً در نتیجه تصادف اتومبیل رخ می‌دهد، رونمایی کرده بود، حالا با یک مورد عجیب روبرو شده است.

اپل واچ

به گزارش همشهری آنلاین، کلرادو سان گزارش داد که این ویژگی اکنون نتیجه معکوس دارد، زیرا از یکی از شهرک‌های اسکی ایالات متحده ۷۱ اعلان تصادف را دریافت شد که همگی اشتباه بوده است!

به گفته مرکز فوریت‌ها، هیچ یک از این تماس‌های خودکار اورژانسی نبودند؛ اسکی‌بازان بدون نیاز به مراقبت پزشکی به طور ناگهانی در شیب‌ها توقف کردند.

ویژگی «تشخیص تصادف» و «تشخیص سقوط» در سری آیفون ۱۴ به طور خودکار با ۹۱۱ تماس می‌گیرد. سپس مرکز اورژانس با تلفن تماس می‌گیرد و اگر تماس گیرنده پاسخ ندهد، در تئوری، آنها درگیر تصادف شده‌اند، به این معنی که یک وسیله نقلیه اورژانس باید به محل اعزام شود.

در مورد اسکی‌بازان قضیه کمی متفاوت است. آنها در کوه‌ها و دامنه‌ها مشغول اسکی هستند؛ مکان‌هایی که می‌تواند حادثه‌خیز باشد. برخوردهای شدید آنها با زمین و یا تصادف‌های عمدتا جزیی باعث می‌شود که اخطار حادثه به مرکز فوریت‌ها ارسال شود.

با این حال، اغلب اسکی‌بازان تلفن‌های خود را در جیب‌های لباس‌های چندلایه‌شان گذاشته‌اند و نمی‌توانند پاسخ دهند و نیروهای اورژانس را به آخرین مکان شناخته‌شده آیفون می‌فرستند. امدادگران به ندرت این تماس‌ها را برای کمک رد می‌کنند، زیرا نمی‌توانند تشخیص دهند که کدام یک وضعیت اضطراری است.

بیشتر بخوانید:

برت شروتلین، کلانتر گراند کانتی در این زمینه گفت اپل به ناظران اعزام پاسخ داده و فاش کرده است که از تضاد بین اسکی بازان و فناوری تشخیص تصادف آگاه است و حالا اپل در حال کار بر روی یک اصلاح است.

کد خبر 730850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha