پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
۳۱ نفر

سال ۱۳۹۸ روزهایی که کرونا امان کشور را ربوده بود چند جوان دانشجو؛ «محسن»، «امیرحسین»، «حسن» و... تصمیم می‌گیرند با کمک و همفکری هم‌کاری کنند که هم به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار مؤمنانه جامه عمل بپوشانند و هم اینکه کمی از بار مشکلات جامعه کم کنند.

تشكل

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

جوانان بلندهمت محله جهاد کاری کردند کارستان

همشهری آنلاین-نصیبه سجادی: حاصل این همفکری می‌شود تشکیل یک گروه جهادی در «مسجد ریحانه» در محله جهاد منطقه ۶ به نام گروه شهید علی هاشمی که تا کنون فعال است و در کمک به اهالی و نیازمندان محله‌های مختلف تهران چیزی کم نگذاشته ؛ فعالیت‌هایی مثل گندزدایی معابر و کمک در تأمین داروی نیازمندان در روزهایی که کشور به کار جهادی همه نیاز داشت تا این روزهای سخت را پشت سر بگذارد.

تهیه بسته‌های معیشتی، تأمین داروهای بیماران صعب‌العلاج که خانواده‌های‌شان در کنار رنج بیمارداری با فقر و مشکلات مالی هم دست به گریبانند، بازسازی خانه‌های نیازمندان از دیگر کارهایی است که این جوانان بلندهمت در انجام آن تا امروز قدرتمندانه عمل کرده‌اند.

این گروه اجرای برنامه‌های فرهنگی را هم از یاد نبرده به‌ویژه آنکه حوزه فعالیت‌هایش بیشتر کودکان و نوجوانان را در بر می‌گیرد. برنامه‌ها بیشتر در خود مسجد ریحانه که پایگاه این گروه است، همچنین پارک قزل‌قلعه برگزار می‌شود. از جمله یکی از این کارها که همین چند روز پیش به مناسبت ایام فاطمیه اجرا شد مراسم سمنوپزان با کمک شهرداری منطقه ۶ بود که دور میدان موکب‌هایی برپا و مراسم عزاداری و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دیگر درون موکب‌ها اجرا شد. سمنوپزان هم داشتتند که بعد از پایان مراسم بین اهالی توزیع شد.

این گروه که بانیان آن خیلی دوست ندارند نامی از آنها برده شود در حوزه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان هم برنامه‌های خوبی را اجرا کرده است، مثل برگزاری تورهای علمی، اردوهای جهادی، مسابقات ورزشی و... که برای رده سنی ۸ تا ۱۸ سال اجرا می‌شود.

امیرحسین می‌گوید: «گروه جهادی شهید علی هاشمی اصلاً از هیچ گروه و جایی حمایت نمی‌شود و همه فعالیت‌هایش را با تکیه بر توان خود و حمایت خیّران انجام می‌دهند. مثلاً اگر زمانی نیاز بود که خانه نیازمندی بازسازی یا هزینه درمان یک بیمار تأمین شود با خیّران تماس می‌گیریم و مشکل را به این صورت رفع می‌کنیم. البته اهالی هم که ما را می‌شناسند و با اهداف خیرخواهانه ما آشنا هستند در کمک کردن چیزی کم نمی‌گذارند.»

کد خبر 730725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha