شهرداری بروکسل تصمیم گرفته است تا اقدامات حمایتی دوران کرونا که شامل احداث پارکلت‌ها و استقرار میز و صندلی‌ها در فضای بیرون می‌شد را برای سال جدید ادامه دهد زیرا به این نتیجه رسیده‌اند که وجود آن‌ها مزایای زیادی برای سلامت روحی و جسمی شهروندان دارد.

بروكسل - بلژيك

به گزارش همشهری آنلاین، هفته گذشته مقامات منطقه پایتخت بروکسل تصمیم گرفتند که تراس‌های فضای باز که توسط کافه‌ها و رستوران‌ها در فضاهای پارکینگ خیابانی راه‌اندازی شده بودند، دوباره تا سپتامبر ۲۰۲۴ باقی بمانند.

تراس‌ها در ابتدا به عنوان یک اقدام کمکی برای کاهش ظرفیت داخلی در صنعت پذیرایی در طول همه‌گیری برنامه‌ریزی شده بودند. در این دوران، رستوران‌ها تأسیسات خود را در بخش‌هایی از خیابان که به عنوان پارکینگ شناخته می‌شوند، برپا می‌کردند.

اکنون با پایان یافتن سیاستی که این امر را به وجود آورده بود، مقامات محلی توسعه این مکان‌ها را انتخاب کرده‌اند زیرا ثابت شده است که تراس‌ها برای تجارت و ایجاد جوامع خیابانی شهری پر جنب و جوش، با ارزش هستند.

در آگوست ۲۰۲۱، مقامات محلی تمام الزامات برنامه‌ریزی و مجوز برای تراس‌های فضای باز را لغو کردند. علاوه بر این، تراس‌ها قرار بود فصلی باشند و فقط می‌توانستند در فضاهای پارکینگ و با مساحت زیر ۵۰ متر مربع باشند.

سیاست‌های کرونایی در قلب اروپا تمدید شد | تراس‌های خیابانی در خدمت سلامت روحی شهروندان

تمدید اقدامات حمایتی دوران پاندمی

تصمیم به استقرار تراس‌ها به صنعت پذیرایی کمک کرد تا با میزان تقاضا هم‌راستا باشد و در عین حال ظرفیت سالن‌ها را در زمان محدودیت‌های پاندمی افزایش دهد. با این حال، بیش از یک سال و نیم بعد، تراس‌ها به یک مکان جدانشدنی از بروکسل تبدیل شده‌اند، هم برای شهروندان و هم برای مشاغل.

تصمیم برای تمدید سیاست وجود تراس‌های خیابانی پنجشنبه گذشته گرفته شد و حداقل تا سپتامبر ۲۰۲۴، زمانی که مقررات جدید برنامه‌ریزی منطقه‌ای شروع به کار می‌کند، لازم‌الاجرا خواهد بود.

با توجه به اینکه این سیاست در ابتدا قرار بود در پایان دسامبر منقضی شود، مقامات محلی تصمیم گرفتند تا به صاحبان مشاغل مهلت‌های مشخصی بدهند. به گفته پاسکال اسمت، وزیر امور شهرسازی، تراس‌ها به یک منبع درآمد مهم و یکی از ویژگی‌های اصلی صنعت پذیرایی تبدیل شده‌اند.

علاوه بر این، او توضیح داد که تراس‌های قرار گرفته در محل پارکینگ خیابان‌ها، نشاط محله‌های شهری را افزایش داده و فضای شهر را به جای خودروها به ساکنان بازگردانده است. اسمت همچنین اشاره کرد که استقرار تراس‌های خیابانی پارکینگ خیابان‌ها را به کمتر از ۲۰۰ هزار مکان کاهش داده است.

منبع: ایمنا

کد خبر 729763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha