همشهری آنلاین: کشتی حامل کمک های مردمی و بشردوستانه ایران به 20 مایلی غزه رسیده است اما ژریم اسرائیل از ورود آن به آب‌های غزه جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایرنا، سید احمد نواب، سرپرست تیم اعزامی کشتی ایران به غزه گفت که کشتی "شاهد" که از سوی ایران به مقصد غزه حرکت کرده و حامل کمک‌های بشردوستانه و مواد دارویی و غذایی برای مردم مظلوم این منطقه است، به 20 مایلی غزه رسید.

نواب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که این کشتی هنوز وارد آب های منطقه غزه نشده است.

وی ادامه داد: کشتی ایران طی ساعت‌های گذشته چندین بار قصد وارد شدن به منطقه را داشت اما نیروی دریایی رژیم صهیونیستی اخطار داده و از ورود کشتی ممانعت کرده است.

نواب تصریح کرد: تلاش می کنیم بسته‌های ارسالی را مستقیما به دست فلسطینیان برسانیم در غیر این صورت از طریق مصر و مرز رفح این اجناس و کمک‌ها را به مردم غزه می‌رسانیم.

سرپرست تیم اعزامی کشتی ایران به غزه با اشاره به بسته بودن گذرگاه رفح در مرز مصر اضافه کرد که در صورتی که مجبور به حرکت به سوی مصر شوند تا بسته‌های امدادی و غذایی را از طریق گذرگاه رفح به غزه برسانند، ممکن است این کشور به طور مقطعی اجازه ارسال این کمک‌ها را بدهد.

به گفته نواب، در این منطقه هیچ کشتی غیر از کشتی اعزامی از سوی ایران وجود ندارد و کشور دیگری غیر از ایران کمک خاصی را برای ارسال به غزه نفرستاده است.

وی از سلامت همه اعضای تیم اعزامی کشتی ایران به غزه خبر داد و گفت: به رغم خطرات موجود در مسیر آب‌های سومالی و سایر موانعی که با آنها روبه‌رو بودیم، به سلامت توانستیم این مسیر را طی کرده و خود را به نزدیکی مقصد برسانیم.

از سوی دیگر، کاپیتان زیتانی، که هدایت کشتی "شاهد" را بر عهده دارد نیز گفت: ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا به آب‌های غزه وارد شده و کناره بگیریم تا محموله بشردوستانه خود را به مردم غزه برسانیم؛ در غیر اینصورت چاره دیگری جز حرکت به مرز رفح نداریم.

کد خبر 72953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز