همشهری آنلاین: در دیدار وزیر بازرگانی کشورمان با وزیر بازرگانی و امور مصرف‏کنندگان جمهوری دموکراتیک سریلانکا دو طرف راه‏های گسترش تبادلات و مشکلات فراروی توسعه اقتصادی میان دو کشور را بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی، مسعود میرکاظمی در این دیدار ضمن ابراز علاقه‏مندی جمهوری اسلامی ایران به توسعه و بهبود روابط اقتصادی با کشور سریلانکا، خواستار حل اصولی و منطقی موضوع واردات چای از کشور سریلانکا به ایران و رسیدگی و برخورد جدی با پدیده قاچاق این کالا شد.

وزیر بازرگانی ایجاد فضا و برقراری امنیت برای سرمایه‏گذاری بخش‏های خصوصی دو کشور، حل مسایل بانکی، ارتباطات گمرکی، موسسات استاندارد، بررسی موضوعات حمل و نقل و طرح آنها در کمیسیون مشترک را در توسعه روابط بسیار مهم ارزیابی کرد.

میرکاظمی در سخنانی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران در ارایه خدمات فنی و مهندسی، احداث کارخانجات، بزرگراه‏ها، ساختمان‏سازی و توسعه نیروگاه‏ها به کشور سریلانکا خبر داد.

وزیر بازرگانی هم چنین از صنایع تبدیلی کشاورزی، خودروسازی، تولید مصالح ساختمانی، صنعت غذایی، تجهیزات پزشکی و داروسازی بعنوان توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران نام برد و بر توسعه صنعت گردشگری و توریستی با توجه به سابقه تاریخی ایران و انجام توافقاتی در این خصوص در کمیسیون مشترک دو کشور تأکید کرد.

میرکاظمی با اشاره به افزایش حجم تبادلات تجاری میان دو کشور و تأمین نیازهای اساسی سریلانکا از طریق جمهوری اسلامی ایران خواستار تشکیل هرچه سریعتر کمیته مشترک کارشناسی و حل جدی‏تر مسایل مربوط به تبادلات میان دو کشور شد.

فرناندوپوله وزیر بازرگانی و امور مصرف‏کنندگان سریلانکا نیز در این دیدار ضمن اشاره به پتانسیل بالای دو کشور برای تجارت بر رفع موانع پیش روی توسعه روابط تجاری تأکید کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی کشورش درخصوص بهبود وضعیت صنعت چای در ایران و رساندن آن به استاندارد بالا، خواستار برقراری ارتباط با بخش‏های خصوصی ایران در زمینه واردات سیمان، قیر و گاز به سریلانکا شد.

فرناندوپوله از چای و پوشاک بعنوان دو محصول عمده صادراتی سریلانکا به کشورهای آمریکا و اتحادیه اروپا نام برد و خواستار انجام توافقاتی درخصوص همکاری در این زمینه و متقابلاً واردات سیب، انگور و پرتقال به ایران شد. 

کد خبر 7295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز