همشهری آنلاین: تایم پیش بینی کرد خسارت‌های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه بیشتر از دستاوردهای احتمالی آن باشد

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران،به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در مقاله مجله تایم با عنوان آیا اسرائیل از (پیامدهای) تهاجم به غزه رهایی می‌یابد؟ آمده است: ارتش اسرائیل با محاصره غزه در تنگنای واقعی گرفتار شده است.

اسرائیل تا چه زمانی باید در داخل محله‌های شهر غزه و اردوگاه‌های آن که مانند مارپیچی مرگبار است پیشروی کند؟

تایم می‌افزاید: تصاویری که شبکه‌های تلویزیونی از نوار غزه پخش می‌کنند با تصویری که اسرائیل مایل است از جنبش حماس ارائه کند تفاوت دارد.

اسرائیل مایل است تصاویر رهبران حماس در حالی نشان داده شود که دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالا گرفته‌اند و از پناهگاه‌هایشان خارج می‌شوند.

سیاستمداران اسرائیلی و فرماندهان نظامی آن می‌دانند که نابود کردن فرماندهی نظامی حماس احتمالا چند هفته طول خواهد کشید و حتی ممکن است چنین کاری غیرممکن باشد.

نویسنده مجله تایم واقعگرایانه‌ترین راه حل برای غزه را برقراری آتش بسی می‌داند که حماس را زخم خورده رها خواهد کرد که احتمالا در آینده خواهد توانست سر بلند کند، و اسرائیل را نیز به طور موقت از حملات موشکی در امان نگه خواهد داشت.

این مجله پیش بینی کرد، در نهایت جنبش حماس خود را پیروز این جنگ معرفی خواهد کرد زیرا توانسته است از تهاجم نیرویی نظامی که از نظر تعداد و تجهیزات بسیار بزرگتر از حماس است جان به در ببرد و مردم غزه را از استبداد اسرائیل نجات دهد.

مجله تایم همچنین تاکید دارد، تهاجم اسرائیل به غزه، موقعیت متحدان اسرائیل را که کشورهای میانه رو عربی هستند تضعیف کرده است. همچنین معلوم نیست چه تعداد از عرب‌ها پس از این مایل به صلح با اسرائیل خواهند بود.

کد خبر 72937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز