گروه بین‌الملل: هجدهمین روز حملات اشغالگران صهیونیست به غزه در حالی به پایان رسید که درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مقاومت و نظامیان صهیونیست در چند محور در شمال و جنوب غزه همچنان جریان داشت.

به گزارش شبکه الجزیره، ابومجاهد، سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی، درگیری‌های دوشنبه شب را شدیدترین درگیری در نوع خود از آغاز تجاوز زمینی به‌ویژه در شمال غرب بیت‌لاهیا دانست. وی تصریح کرد: به‌دلیل قدرت مقاومت، خسارت‌های زیادی به نظامیان و تجهیزات رژیم صهیونیستی وارد شد.

درگیری‌های شدید بین نیروهای مقاومت و نظامیان صهیونیستی در نزدیکی برج‌ ‌الکرامه در شمال غرب غزه صورت گرفت.

همچنین درگیری‌های شدیدی در محور بیت‌لاهیا و اطراف برج الکرامه  و دیگر مناطق شمال غرب غزه و اطراف منطقه تل الهوی در محور تل‌الاسلام در جنوب‌غرب نوار غزه جریان داشت که در آن ده‌ها دستگاه تانک اسرائیلی از محور نتساریم به این منطقه نفوذ کردند؛ ولی با مقاومت سرسختانه نیروهای حماس روبه‌رو شدند.

این حملات زمینی پس از آن صورت گرفت که نوار غزه دوشنبه شب شاهد شدیدترین حملات هوایی در 18روز گذشته به این منطقه بود و انفجارهای شدید ناشی از بمباران گسترده و بی‌سابقه در طول دوشنبه شب و بامداد دیروز مناطق مختلف آن را لرزاند.

در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه تا عصر دیروز، 29فلسطینی شهید شدند که با این تعداد، از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون 930 فلسطینی شهید و حدود 4280 نفر دیگر زخمی شدند.

بالگردهای اسرائیل هم 3فروند موشک به نزدیکی شهر بیت‌لاهیا در شمال نوار غزه شلیک کردند که به‌نظر می‌رسد گروهی از نیروهای مقاومت را هدف گرفته باشند. جنگنده‌های اشغالگر همچنین ساحل شهر غزه در اردوگاه الشاطی را بمباران کردند که در جریان آن ابوهارون، سخنگوی گردان‌های نظامی جنبش فتح هدف قرار گرفت که به زخمی‌شدن سطحی وی انجامید.

صهیونیست‌ها همچنین بار دیگر از بمب‌های فسفری استفاده کردند که منجر به افزایش تلفات در برخی نقاط شد. رژیم صهیونیستی همچنین یک ورزشگاه در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه و همچنین یک منزل را در اطراف منطقه موراج در شمال شهر رفح بمباران کرد که به زخمی شدن 3فلسطینی و تخریب کامل این منزل منجر شد.

شدیدترین درگیری‌ها در اطراف ساختمان برج مسکونی 15طبقه الاندلس صورت گرفت.گردان‌های عزالدین القسام هم اعلام کردند که در درگیری سنگینی که بین اعضای این گروه و نیروهای صهیونیست در منطقه خزاعه در شرق خان‌یونس صورت گرفت، نیروهای پیاده نظام رژیم صهیونیستی را در این منطقه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند و 11نفر از آنها را زخمی کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از شاهدان از درگیری شدید صبح دیروز در مناطقی از جنوب شهر غزه میان فلسطینی‌ها و ده‌ها تانک رژیم صهیونیستی با پشتیبانی بالگردهای این رژیم خبر داد.

شاهدان اعلام کردند، ده‌ها تانک رژیم صهیونیستی به 2منطقه شیخ العجلین و تل‌الهوی در جنوب غرب شهر غزه حمله کردند که درگیری شدیدی در این مناطق با مقاومت فلسطینی‌ها به‌وجود آمد.ارتش رژیم صهیونیستی نیز به زخمی‌شدن 4نفر از نظامیان خود دراین درگیری‌ها اعتراف کرد.

نیروهای مقاومت در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی نیز دیروز، 20 فروند موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند که 5فروند از آنها موشک گراد و القسام بود.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین،  دیروز شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیزعوز و اسحق را با موشک‌های از نوع قدس مورد هدف قرار دادند. این گروه همچنین اعلام کرد که یک نظامی صهیونیست در شرق محله التفاح در نزدیکی غزه از سوی تک‌تیراندازهای این گردان مورد هدف قرار گرفت که به‌شدت زخمی شد.

گردان‌های قدس همچنین مسئولیت شلیک 8گلوله خمپاره به نفربرهای زرهی نظامیان صهیونیست در منطقه نتساریم در غرب غزه را برعهده گرفتند.

اسرائیل: جنگ ،هفته دیگر تمام می‌شود

بنیامین بن الیعازر، وزیر زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی که پیش از این وزارت جنگ این رژیم را بر عهده داشت دیروز اعلام کرد که جنگ اسرائیل به غزه اوایل هفته آینده به پایان خواهد رسید.

همچنین میگوئل آنخل موراتینوس، وزیر خارجه اسپانیا نیز اعلام کرده بود که جنگ در روزهای آینده به پایان خواهد رسید. شبکه 2 تلویزیون این رژیم نیز اعلام کرد که جنگ غزه تا شنبه آینده به‌پایان می‌رسد.

کد خبر 72936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز