شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان می‌گوید: حکومت ایران به حساب اغتشاشگران بازداشت‌شده در شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارد و به نظر می‌رسد که شرکت‌های فناوری توان متوقف کردن این روند را ندارند.

اغتشاش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کیهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارش خود، به یکی از اغتشاشگران بازداشت‌شده در مهرماه اشاره کرده و مدعی‌شده که به‌دلایل امنیتی، نام او تغییر داده و «نگین» گذاشته است. این فرد گفته در زمانی که تحت بازجویی بوده، متوجه شده که ماموران از چت‌های خصوصی او در تلگرام، شنود تلفن‌ها و پیامک‌هایش برای متهم کردن وی استفاده می‌کردند.

به گزارش شبکه ایران اینترنشنال، نگین به سی‌ان‌ان گفته: ماموران به من گفتند از همه‌چیز آگاهند و من را به اداره یک گروه در تلگرام متهم کردند.
او همچنین با اشاره به اینکه دوستانی دارد که زندانی بودند، گفت: «ماموران، پرینت‌ مکالمات تلفنی من با آن دوستان را جلوی من گذاشتند و از من پرسیدند که رابطه‌ام با آن افراد چیست.»

نگین گفته که بر این باور است که ماموران ایرانی در روز دوازدهم ژوئیه حساب تلگرام او را هک کردند؛ زمانی که او متوجه شد آدرس آی‌پی دیگری به آن حساب دسترسی پیدا کرده است.

او افزود که وقتی در زندان بوده، ماموران حساب تلگرام او را دوباره فعال کردند تا ببینند چه کسی سعی کرده با او تماس بگیرد و افرادی را که او با آنها در تماس بوده، پیدا کنند.

سی‌ان‌ان افزود: با وقوع اعتراضات، بیشتر توجه‌ها به تلاش حکومت برای قطع اینترنت متمرکز شد، اما برخی نگرانند که حکومت با دسترسی به برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، برای نظارت و سرکوب معترضان استفاده کنند. به عقیده کارشناسان، ممکن است شرکت‌های فناوری برای مقابله با چنین تلاش‌هایی مجهز نباشند. سی‌ان‌ان نوشت: جمهوری اسلامی ممکن است از روش‌های هک کردن مشابه برای ردیابی حساب‌های دیگران در تلگرام و اینستاگرام استفاده کرده باشد.

سی‌ن‌ان می‌گوید: حساب کاربری برخی دیگر از فعالان اعتراضات (اغتشاشات) نیز هک و مورد دسترسی قرار گرفته است. داده‌های زیادی از کاربران در تلگرام وجود دارد و به همین دلیل است که حکومت به هک کردن این اپلیکیشن علاقه‌مند است.

کد خبر 729279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 54
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    خورشید هیچوقت پشت ابر نمی‌مونه وحقیقت روشن میشه من نمیدونم چرا آمریکا که خودش با معترضان در کشور خودش با اشد قوا برخورد میکنه چه منافعی و چه ارتباطی با این اغتشاش گرا داره که این همه باشون دل میسوزونه در حالی که چهل واندی ساله که کمر بحذف ملت ایران بسته‌ واز زدن هر گونه ضربه به این ملت کوتاهی نمیکنه
  • میثم IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    86 7
    وقتی دولت به مخابرات دسترسی مستقیم داره دیگه اسمش هک نیست. 🤔
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      56 6
      کل دیتا و اطلاعات دیجیتال کشور در دست دولت است
    • خخخخخخ IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      54 24
      پروفسور‌ ....دولت‌ نشسته‌ نیست‌ که همه‌ ی‌ چتهارو‌ بخونه‌ ............فقط‌ اونایی‌ که‌ تو‌ اغتشاش‌ بودنو‌ چک‌ میکنه‌