همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون بیمه و مالیات مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی تهران از توافقات جدید اصناف با سازمان امور مالیاتی برای پیاده‌سازی قانون مالیات بر‌ارزش افزوده اصناف در جلسه مشترک خبر داد.

به گزارش مهر، ابراهیم درستی با اشاره به برگزاری جلسه نمایندگان واحدهای صنفی با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مالیات برارزش افزوده گفت: شورای اصناف کشور براساس توافقی با سازمان امور مالیاتی، در خصوص راهکاری پیاده سازی قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط واحدهای صنفی به جمع بندی رسید.

رئیس کمیسیون بیمه و مالیات مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی تهران افزود: جزئیات این توافقات و شیوه پیاده سازی قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط اصناف، پانزدهم بهمن ماه طی اطلاعیه مشترکی از سوی شورای اصناف و سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس توافقات صورت گرفته در این جلسه، از پانزدهم بهمن ماه سال جاری اطلاعیه مشترکی صادر خواهد شد که براساس آن، آن دسته از اتحادیه‌هایی که مشمول بند الف پرداخت مالیات سازمان امور مالیاتی هستند باید اسامی خود را اعلام کنند.

به گفته درستی، پس از اعلام اسامی زمینه‌های لازم برای آموزش این افراد توسط شورای اصناف کشور و سازمان امور مالیاتی فراهم خواهد شد و در نهایت پس از فراهم‌سازی بسترهای لازم و شفاف سازی این قانون، اعلام خواهد شد که پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از چه زمان و با چه شرایطی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد پیاده‌سازی قانون مالیات بر ارزش افزوده برای واحدهای صنفی در سال جاری مقدور نباشد و چنانچه بسترهای لازم فراهم شود، این قانون از سال آینده در واحدهای صنفی اجرا می‌شود.

این مقام مسئول در مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی تهران خاطرنشان کرد: مالیات آن دسته از اتحادیه های مشمول بند الف در پرداخت مالیات، توسط شورای اصناف کشور و سازمان امور مالیاتی بررسی خواهد شد و پس از آموزشهای لازم و مهیا شدن بسترها، تصمیم‌گیری در رابطه میزان مالیات پرداختی آنها صورت می‌گیرد.

به گفته درستی، بر این اساس پس از بررسی ها مشخص خواهد شد که فعالان اقتصادی مشمول بند الف چه زمانی اظهارنامه های مالیاتی را پر کرده و به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند.

وی با اشاره به تعامل مثبت شورای اصناف کشور با سازمان امور مالیاتی در خصوص تعیین مالیات اصناف خاطرنشان کرد: تصمیم گیریهای لازم برای واحدهای صنفی مشمول بند ب و ج مالیات سازمان امور مالیاتی نیز در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت.

کد خبر 72901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز