سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

ناصر امانی: نزدیک به 3 هفته از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد اما مقاومت سرسختانه فلسطینیان و گروه‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی مانع رسیدن متجاوزان به اهدافشان شده است.

صهیونیست‌ها در حرکت‌های نظامی خود همیشه 3 اصل را مدنظر دارند:
1 – حرکت سریع و برق‌آسا به سوی هدف
2 – ضربه قاطع و تمام‌کننده
3 – حداقل تلفات و خسارت برای خود

تا قبل از جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان، در تمامی درگیری‌های نظامی با کشورهای عربی این 3 اصل با موفقیت توسط صهیونیست‌ها اجرا و به مرحله عمل درآمده بود. اما نبرد رزمندگان مؤمن و سلحشور حزب‌الله در تابستان سال 85 به رهبری سیدحسن نصرالله این استراتژی رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه کرد و هیچ کدام از این اصول سه‌گانه جامه عمل نپوشید و باعث شد تا کمیته «وینوگراد» تشکیل و علت عدم موفقیت این استراتژی بررسی و راهکارهای لازم برای خروج از بن‌بست در عملیات‌های بعدی ارائه شود.

2سال بررسی کارشناسی و تحلیل نقاط ضعف جنگ 33روزه لبنان و کسب آمادگی لازم برای اطمینان از حصول موفقیت در عملیات غزه طول کشید، آنگاه تجاوز به نوار غزه آغاز شد اما عدم موفقیت مجدد رژیم صهیونیستی در اجرای اصول مذکور نمایان است:

1- هدف این تجاوز نابودی گروه‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی و اضمحلال دولت قانونی اسماعیل هنیه است که تاکنون محقق نشده و ارکان این دولت مردمی و قانونی به کار خود ادامه می‌دهند.(ابطال اصل اول)

2 – بمباران‌های پیاپی و کورکورانه اهداف نظامی و عمدتا غیرنظامی در نوار غزه و کشتار کودکان و زنان و شهروندان در شهرهای غزه،  جبالیا و بیت‌لاهیا هیچ تاثیری بر مقاومت رزمندگان فلسطینی در جبهه‌های زمینی و پرتاب موشک به شهرهای صهیونیست‌نشین نداشته است. (ابطال اصل دوم)

3 – کشته و زخمی‌شدن جمعی از متجاوزان صهیونیست و اسارت 3نفر از افسران و سربازان این رژیم نیز گواه دیگری بر ابطال اصل سوم این استراتژی است.

کد خبر 72847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز