نوجوان‌ها مدتی است برنامه‌ی رادیویی اختصاصی پیدا کردند؛ برنامه‌ای به نام «هشتاد نود» که شبکه‌ی رادیویی جوان آن را تدارک دیده و روزهای جمعه، از ساعت ۱۲ و نیم، به مدت ۴۵ دقیقه پخش می‌شود.

هشتاد نود

به گزارش خبرنگار بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین، زینب محمودی، تهیه‌کننده‌ی این برنامه‌ی رادیویی نوجوانانه، می‌گوید: «برنامه‌ی رادیویی هشتاد نود، درباره‌ی نوجوون‌های موفق دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ است. ما این نوجوون‌ها رو به شما معرفی می‌کنیم، از اون‌ها مسیر موفقیت‌شون رو می‌پرسیم و...»

علیرضا طهرانی‌ها، سردبیر این برنامه هم به خبرنگار مهر گفت: «هدف اصلی برنامه‌ی «هشتاد نود»، تعریف داستان تلاش و به موفقیت رسیدن نوجوانان و ترویج فرهنگ اعتماد و دادن فرصت رشد و شکوفایی به آن‌هاست. به همین منظور در هر قسمت از این برنامه با دعوت از یک نوجوان موفق و سرشناس، داستان زندگی پر فراز و نشیبش را تا رسیدن به نقطه پیروزی، تعریف می‌کنیم.

او اضافه کرد: «زبان هشتاد نود، زبانی نوجوانانه است و از کلیشه‌های پرتکرار مجریان رادیو گذر کرده است. ما می‌خواهیم در هشتاد نود، نشان دهیم نوجوانی که لحن صبحتش متفاوت است و تفکرش با دهه‌ی شصتی‌ها و دهه‌ی پنجاهی‌ها فرق دارد، مثل نسل‌های پیشین اعتقادات خودش را دارد؛ اما این تفاوت باید درک شود.»

  • محتوای برنامه

در این برنامه علاوه بر گپ و گفت با مهمان برنامه، قصه‌ی نوجوانان موفق در جهان و داستان زندگی افراد مشهور ایرانی نقل می‌شود؛ افراد مشهوری که در نوجوانی، زندگی سختی داشتند؛ اما با تلاش، به هدف‌هایشان رسیدند. همچنین در طول برنامه، مهمان با چالش‌ها و بازی‌های متنوعی رو به رو خواهد شد که برای قشر نوجوانان جذاب است.

  • عوامل تولید این برنامه

یکی از نکات قابل‌توجه این برنامه، سن بیش‌تر عوامل تولید این برنامه‌ی رادیویی است؛ گروهی که بیش‌ترشان دهه‌ی هشتادی هستند و با دنیای نوجوانی که مخاطبان اصلی این برنامه‌اند، فاصله‌ی سنی چندانی ندارند.

برخی از عوامل تولید هشتاد نود، از این قرار است:

مجری و طراح: سجاد احمدی، سردبیر: علیرضا طهرانی‌ها، تهیه کننده: زینب محمودی، گروه ایده‌پردازی: فاطمه یزدان دوست و غزاله طاهری، طراح سؤالات: عطیه ضرابی اول،   نویسنده‌ی متن برنامه: عطیه آزادی‌طلب، طراح سؤال‌های دو گزینه‌ای: فاطمه برومند، طراح بازی: مهرشاد ابوالحسنی، نویسنده‌ی بخش نوجوان تاریخ‌ساز: سیدعلی جلالی، نویسنده‌ی بخش داستان آدم‌های موفق: امیرحسین علی‌نیافرد

  • اگه تو بخوای!

یکی از شعارهای انگیزشی هشتاد نود که هر هفته، در بخش ورودی این برنامه‌ی نوجوان‌پسند می‌شنوید، این است: «درست اومدی... این‌جا یه فرصت فوق‌العاده‌ست... واسه دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها... تا رسیدن فاصله‌ای نیست... اگه تو بخوای!»

پخش اولین قسمت این برنامه، از ۱۳ آبان امسال آغاز شده و هر هفته، جمعه‌ها از ساعت ۱۲ و نیم به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی رادیویی جوان پخش می‌شود. شما می‌توانید امواج این شبکه‌ی رادیویی را از طریق موج اف‌ام، فرکانس  ۸۸‌ مگاهرتز بشنوید.

کد خبر 728056

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha