عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت کشور در زمینه آب در حوزه شرب و غیرشرب نگران هستند، تصریح کرد: کیفیت آب عمان بهتر از خلیج فارس بوده و عملیات اجرایی آن به سمت اصفهان در حال انجام است‌.

زاینده‌رود

به گزارش همشهری آنلاین، نادرالاصلی عضو شورای شهر اصفهان درخصوص اقدامات مدیریت شهری درباره زاینده‌رود، گفت: سندی با محوریت اقدامات راهبردی و وظیفه هر یک از مدیران استان تهیه و تلاش شده نگاه علمی به این مسئله از سمت وسوی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان شکل بگیرد و در این راستا تفاهم نامه‌ای نیز در زمینه استفاده از طرح‌های دانش بنیان امضا شد.

او تشکیل دبیرخانه فرهنگی زاینده رود را اقدام دیگری برای فرهنگسازی در حوزه آب اصفهان دانست و افزود: انتقال آب از دریا به عنوان فرصت برای کشور تلقی می‌شود که در این زمینه نیز تلاش می‌شود اگر چه این موضوع ممکن است به صورت مستقیم منجر به جاری شدن زاینده رود و رفع مسائل زنده رود نشود اما در وهله اول انتقال آب از سمت خلیج فارس به سمت یزد و کرمان عملیاتی شده است.

او افزود: کیفیت آب عمان بهتر از خلیج فارس بوده و عملیات اجرایی آن به سمت اصفهان در حال انجام است‌، بودجه و اعتبار خوبی گذاشته شده و کار با جدیت و حرکت جهادی شروع شده تا بتوانیم با استفاده از آب آورد دریای عمان مصارف صنعت را از زاینده رود به حداقل برسانیم.

بخشی از صحبت‌های عضو شورای شهر اصفهان را در ادامه بخوانید:

*استفاده از پساب در فضای سبز و بوستان‌های باغشهر اصفهان از دیگر اقدامات مدیریت شهری در حوزه کاهش مصارف آب است. ما آمادگی مشارکت با همه گروه‌های مردمی چه ذینفع و غیر ذینفع را داریم و از مجموعه‌های رسمی و غیررسمی، علمی و غیرعلمی نیز در این راستا استفاده کردیم.

*پژوهش و کار فرهنگی در حقیقت یک پوسته است؛ باید توجه داشت که در زمینه حل مشکل آب اصفهان یکی می‌گوید تونل سوم، دیگری می‌گوید تونل بهشت آباد، یکی می‌گوید انتقال آب دریا و دیگری می‌گوید آب نیست اما به اعتقاد من درمورد آب اصفهان عدالت نیست و تبعیض است.

*این استان بالغ بر یک میلیون نفر مهاجر دارد. براساس مطالعات دانشگاهیان هر فرد در سال هزار متر مکعب مصرف آب دارد؛ سخن ما این است که نیاز آبی مهاجران را به ما بدهید، ما می‌گوئیم در توزیع باید عدالت باشد.

کد خبر 727996
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 18
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    29 13
    بزرگترین مشکل اصفهان وجود مهاجر ها است
  • سلیمانی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    37 4
    لطفا آب با کیفیت دریای عمان رو بدید به یزد و کرمان و قم و حوزه آبریز زاینده رود و حوزه های آبریز غرب استان و چهارمحال و بختیاری رو به حالت اولیه اکوسیستمی و زیست محیطی خودش برگردونید همه چی اینشالله درست میشه .
    • علب IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      7 0
      مهاجر افغانی منظورته
    • اشکان IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 3
      اصلا وابدا
  • امیر IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    15 0
    به نظر من باید کشاورزی در استان هدفمند باشد واز کشت برنج وصیفی جات خودداری شود وانها در خوزستان که پر اب است کشت شود دیگر اینکه داخل اصفهان اگر دریاچه مصنوعی همانند مالزی اجرا شود هم اب به هدر نمی رود وهم اکوسیستم ان با تصفیه اب اجرا میشودودر بالا دست باید برداشت اب با حساب وکتاب باشد وبرای صنایع هم اب از دربای عمان بسیار خوب است
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    41 4
    خدا لعنت کنه اونی که بدون دلیل و محاسبه اب اصفهان را به شهرستانهای اطراف داد بدون تحقیق و باعث خشکی و نابود کردن هزارن باغ و هزاران هزار کشاورز شد
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      21 1
      باید همون موقع نماینده اصفهان انتقاد می‌کرد جلوش و می‌گرفتند حالا دیگه کار از لعنت ونفرین گذشته فقط همین الان هم نمایندگان اصفهان باید اعتراض کنند اگه واقعا نمایندگان اصفهان هستند به مردم اصفهان احترام بگذارند
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    14 29
    اخه یه استان کویری.برنج و محصولات آب بر میخواد چکار..شما برین سمت وسط شهر اصفهان و زیر پل امام خمینی ببنید چقد برنج کاشتن.بعد بگین آب شرب میخواییم..یا ابشار وسط کوه صفه رو میخوایین چکار؟این همه دار ودرخت تو یه‌ استان کویری برا چیه؟
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    28 14
    مشکل اژ مسئولین اصفهانی است که به خاطز موقعیت شخصی خودشون از حقوق مردم اصفهان چشم پوشی کردند وسکوت کردند ومردم اصفهان که بیش از حد صبوری کردند
    • اصفهان تتها IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      10 4
      چرا این نظر تایید شده اما جواب های ما رو تایید نمیکنی؟ شما هم اصفهان ستیزی