معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: طرح کالابرگ به صورت آزمایشی در سه استان در حال اجرا است و اجرای آن در کل کشور بستگی به رفع ایرادات آن دارد.

محسن رضایی

به گزارش همشهری آنلاین، محسن رضایی در خصوص اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: طرح کالابرگ به صورت آزمایشی در سه استان در حال اجرا است و اجرای آن در کل کشور بستگی به رفع ایرادات آن دارد.

وی با بیان اینکه نظام امور مالیاتی از مهم‌ترین ابزارهای اقتصادی دولت با هدف خدمت‌رسانی است، افزود: هدف از دریافت مالیات استفاده از آن در حوزه‌هایی مانند بهداشت، امنیت و زیرساخت است. به سبب مشکلاتی که در گذشته وجود داشته است امکان استفاده از این ابزار وجود نداشته است.

رضایی گفت: در حال حاضر ما شاهد تورم مالیاتی هستیم. اگر نظام مالیاتی اصلاح شود از تورم جلوگیری و خدمات خوبی به مردم داده خواهد شد. فرآیند تغییر آغاز شده است و با وجود کاهش پنج درصدی تولید در سال گذشته ممکن است طی سال جاری نیز مالیات تا ۳ درصد کاهش پیدا کند. با توجه به اقدامات انجام شده مودیان جدید شناسایی خواهند شد که در نهایت سبب رشد درآمدهای مالیاتی خواهد شد.

معاون اقتصادی رییس جمهور تاکید کرد: از سوی دیگر فسادهایی در حوزه مالیات وجود داشته است که با ایجاد سامانه ارتباط افراد قطع خواهد شد. با توجه به سامانه سازمان امور مالیاتی امکان دریافت ۴۰ خدمت بدون مراجعه حضوری نیز وجود خواهد داشت.

نرخ مالیات افزایش نخواهد یافت

وی در پاسخ به سوالی در مورد تحولات سازمان امور مالیاتی گفت: در چند زمینه اقدامات خوبی انجام شده است که یکی از آنها ابزار دریافت مالیات است. 

رضایی بیان کرد: قطعا نرخ مالیاتی تغییر نمی‌کند و ممکن است کاهش پیدا کند. اما کسانی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند شناسایی خواهند شد و رقم مالیات وصولی دولت رشد خواهد یافت. 

کد خبر 725897
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 19
  • حسن IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    44 4
    بازگشت به زندگی کوپنی
    • پاسدار بازنشسته IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      24 1
      نیروهای بی ادعا مخلص و تارک دنیا چنان بر صندلی ریاست تکیه زدند که گویی مقبولت خدایی دارند باره و بارها در انتخابات مردم گفته اند نمیخوایمتون باز ول کن نیستند و یک سمت مدیربتی میتراشند و دوباره بر میگردند
    • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      7 14
      اشکالی ندارد ؛ مهم اینه که آقا محسن که خودش رساله اش را در زمینه اقتصاد و تورم و ... نوشته نظر داده پس حتما جواب می ده و به تعهد خودش ریال را قوی ترین پول منطقه خواهد کرد . دوستت داریم حاج محسن
  • شهروند IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    28 1
    ابتدا صداقت وبرادری را ثابت کن ،بعد ادعای ارث کن ،از کی تا حالا یک زیر زمین متروک و بدون وسایل رفاهی را مشمول اخذ مالیات قرار می دهید ،جالب اینکه جریمه دیر کرد هم دارد !!!!! نه به دار و نه ببار ،،،،،،،،،اسمشو بذار عمو یادگار
  • سید IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    38 1
    ما مردم کالابرگ نخواستیم فقط یارانه نقدی می خواهیم. دست از سر ما بردارید. آقای رضایی شما بعنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور بدانید اگر بخاطر این طرح کالابرگ خدای نکرده یک قطره خون از بینی مردم بیاید شما یکی از مقصران این قضیه هستید.
    • علی IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      28 1
      معاون اقتصادی ما که از علم اقتصادت چیزی ندیدیم. دلار که زمان شما تا 37 هزار تومان رسید, قیمت ارزاق که پرکشید, قیمت نسکن و احاره که سرسام اورتر شد. پس چه خیری برلی این مردم دارید؟
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    44 0
    لطفا شما دخالت تو یارانه مردم نکنید.همون پول بدین کافیه ....انقدتو زندگی مردم دخالت نکنید
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    32 0
    این محسن رضایی خوب شد چند دوره قبل رییس جمهور نشد الان چند ماه معاون اقتصادی شده مملکت تمام اقتصادش رفت رو هوا مردم همه بدبخت شدند
  • CA ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    22 2
    به نظرم ایشان در هر حوزه ای که تا حالا کار کرده موفق بوده و جا دارد از ایشان در حوزه های دیگر مثل حوزه نفت و گازانبر، بودجه بندی ضد استتارو ضد شورش و تخریب منافع ملی هم استفاده بشود.
  • مریم IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    29 1
    میخواهید برنج هندی که خودتون نمیخورید برای مردم بدید
  • FR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    22 1
    انقدر تولید کننده تحت فشار مالیاتی قرار دادین منی که ۲۵ نفر پرسنل داشتم الان کردم یک نفر ، اصلا صرف نداره اون یک نفرم نگهداشتم کارامو جمع و جور کنم بعدشم کلا تعطیل کنم، ای کاش هیچ وقت هیچ کاری تو این مملکت شروع نمیکردم میشستم تو خونه هر ماه یارانه میگرفتم و تولید و توزیع نمیکردم
  • سید رضا موسویان IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    35 0
    ایشون و امثال ایشون نمونه بارز قحطل الرجال در یک کشور پر نخبه
  • Utopia IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    35 0
    کاش ما هم پول داشتیم بوتاکس می کردیم😐😐😐😐