شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرزند چارلز تیلور رئیس جمهوری سابق لیبریا در دادگاهی در آمریکا به اتهام اعمال شکنجه و ارتکاب چندین مورد قتل به 97 سال زندان محکوم شد.

به گزارش الجزیره، چارلز مک آرتور امانوئل تیلور موسوم به "چاکی" که شهروند آمریکا محسوب می‌شود. در ماه اکتبر به اتهام جرایمی که طی دوران تصدی ریاست سرویس‌های ضد تروریستی لیبریا مرتکب شده بود، مجرم شناخته شده بود.

او در فاصله سال‌های 1997 تا 2003 در زمان زماداری پدرش در لیبریا ریاست سرویس‌های ضد تروریستی این کشور را عهده دار بود.

دادگاه چاکی تیلور اولین دادگاهی بود که با استناد به قانون تعاقب قضایی شهروندان آمریکایی که در خارج از این کشور متهم به اعمال شکنجه هستند، برگزار شد.

چاکی تیلور 31 ساله در ماه مارس سال 2006 هنگامی که قصد ورود به خاک آمریکا را داشت توسط نیرو‌های پلیس این کشور بازداشت شد.

بر مبنای اتهامات وارده علیه چاکی تیلور وی متهم است طی سال‌های 1999 تا 2003 مبادرت به اعمال خشونت آمیز کرده است.

چاکی تیلور متهم است که قربانیان خود را با پلاستیک داغ، شوک‌های الکتریکی، آب جوش مورد شکنجه قرار می‌داده است. علاوه براین او متهم به کتک زدن قربانیان خود با میله‌های آهنی است.

شاهدان عینی نیز می‌گویند که چاکی تیلور شخصا تعداد زیادی از مردان را در یک ایست بازرسی که بر یک پل قرار داشته به ضرب گلوله کشته است. شاهدان همچنین می‌گویند که او دستور گردن زدن یک مرد را با یک چاقوی بزرگ داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها چاکی تیلور با زنجیر و دستبند به دست با ریش و سبیل بلند و در حالی که لباس قهوه‌ای زندانیان را برتن کرده بود، در دادگاهی در شهر میامی واقع در ایالت فلوریدا پیش از صدور حکم دادگاه علیه خود درخواست بخشش کرد.

او گفت:" از برادران خود در لیبریا به دلیل آنچه طی 14 سال جنگ رخ داد معذرت می‌خواهم...من با سرنوشت خود هر چه که باشد روبرو خواهم شد.

در حالی که چاکی تیلور در آمریکا به 97 سال حبس محکوم شده است، دادگاه پدرش چارلز تیلور رئیس جمهوری سابق لیبریا نیز در لاهه به اتهام ارتکاب جرایم جنگی در سیرالئون در جریان است.
[دادگاه چارلز تیلور پس از شش ماه در لاهه برگزار می‌شود]

کد خبر 72557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز