شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: رافائل بنیتس در آستانه بازی امروز در خانه استوک به منچستریونایتد و چلسی هشدار می‌دهد که عملکرد لیورپول در نیم‌فصل دوم بهتر از این خواهد بود.

هرچند باور دارد که حتی یک اشتباه هم می‌تواند در راه اولین قهرمانی تیمش طی 91 سال گذشته، غیرقابل جبران باشد. سرالکس فرگوسن سرمربی یونایتد هفته گذشته بی‌تجربگی و اضطراب صدرنشین لیگ برتر را عواملی نامیده که می‌تواند مانع قهرمانی این تیم شود. همچنین فرانک لمپارد، هافبک چلسی معتقد است که لیورپول و منچستر نتوانستند از نتایج ضعیف اخیر این تیم (2 پیروزی در 7 بازی) استفاده کنند. با این وجود بنیتس معتقد است تیمش که در این فصل در لیگ برتر تنها یک شکست داشته، هنوز پتانسیل کاملش را آزاد نکرده است.

سرمربی لیورپول که امروز قرار است برای اولین بار پس از جراحی سنگ‌ کلیه‌اش روی نیمکت بنشیند، می‌گوید: «معتقدم هنوز می‌توانیم بهتر شویم. مارتین اسکرتل بازی نمی‌کرد. ماسکرانو در چند بازی اخیر خیلی بهتر بوده، جرارد پیشرفت می‌کند و تورس هم بازگشته. فکر می‌کنم در نیم‌فصل دوم، گزینه‌های بیشتری در اختیار داریم و رقابت در هر پست برای تیم مهم است.»

بازگشت تورس و اسکرتل معمای جدیدی برای بنیتس است که چگونه این دو را به تیمی که خوب نتیجه می‌گیرد، اضافه کند. هرچند این مشکل شیرینی برای این مربی است، ولی بنیتس قبول دارد که یک تصمیم اشتباه می‌تواند برای تیمش گران تمام شود: «نسبت به فصول قبلی، در موقعیت بهتری قرار داریم. ما همچنان به روال گذشته کار می‌کنیم و همان جزئیات را در نظر می‌گیریم. تفاوت در این است که حالا یک اشتباه ممکن است گران تمام شود و باید همه چیز را در نظر بگیریم.»

بنیتس اضافه می‌کند: «تورس هنوز به دقایق بازی بیشتری نیاز دارد تا آماده شود. این یک مشکل است، چون تیم عملکرد خوبی دارد. برخی بازیکنان نیاز دارند که آهنگ بازی فعلی‌شان حفظ شود، ولی اورلیو، اسکرتل و تورس هم نیاز به بازی دارند. بنابراین حفظ این تعادل دشوار خواهد بود.»

با توجه به تعداد بازیکنان، بنیتس معتقد است که تیمش به خرید بازیکن جدیدی در ماه ژانویه نیاز ندارد. در این میان تنها بحث جرمن پنانت مطرح است که با توجه به پیشنهاد میلان، احتمالا در آخر فصل به این تیم می‌رود. بنیتس همچنین باید دانیل آگر را متقاعد به تمدید قرار‌داد کند. سرمربی لیورپول می‌گوید: «خرید بازیکن در ماه ژانویه کار دشواری است. اگر بازیکن جدید بخرید، آنها برای تطبیق با تیم به زمان نیاز دارند و فروش بازیکن هم ممکن است به زیان تیم تمام شود. هیچ تیمی خواهان بازیکنان ما نیست. خیلی مهم است که تیم را متحد نگه داریم. هرچند هیچ تضمینی وجود ندارد که بازیکنی نخرید یا نفروشید.» استوک که در حال حاضر در رده هجدهم است، در بازی رفت در آنفیلد توانست به تساوی بدون گل برسد. تنها غایب لیورپول در این بازی، ژابی آلونسو است.

بحران دفاعی آرسنال

آرسنال هم امروز در حالی میزبان بولتون است که ونگر با بحران جدیدی در خط دفاعی‌اش روبه‌رو شده. بعد از مصدومیت سیلوستر، گالاس هم مصدوم شده و هردو مدافع فرانسوی سه هفته غایب خواهند بود. با این وضعیت، احتمال انتقال کولوتوره که پیشنهاد خوبی از منچسترسیتی داشت، منتفی است. این مدافع ساحل‌عاجی در این بازی زوج یوهان جورو در قلب دفاع خواهد بود. ونگر ترجیح می‌داد که در این بازی از گالاس در کنار مدافع تنومند سوئیسی‌اش استفاده کند.

به ویژه اینکه بولتون در خط حمله از کوین دیویس و یوهان الماندر، دو مهاجم فیزیکی استفاده می‌کند. جورو با قامت 190 سانتیمتری‌اش به انتخاب اول ونگر در قلب دفاع تبدیل شده و سرمربی آرسنال هفته گذشته گفت که توره و گالاس با توجه به قامت کوتاهشان برای بازی در کنار یکدیگر مناسب نیستند. همچنین گفته می‌شود که گالاس و توره رابطه خوبی با یکدیگر ندارند ولی با وضعیت فعلی، این دو مدافع حداقل تا سه هفته مجبور نیستند در کنار یکدیگر بازی کنند. در شرایط فعلی تنها گزینه باقیمانده ونگر برای دفاع میانی، آلکس سونگ است.

بعد از مصدومیت گالاس، آدبایور از حرف‌های این مدافع که موجب شد بازوبند کاپیتانی را از دست بدهد، حمایت کرد. مهاجم توگویی معتقد است که انتقاد گالاس مبنی بر اینکه هم‌تیمی‌هایش با شجاعت کافی بازی نمی‌کنند، صحت دارد: «بخشی از حرف‌های او واقعیت دارد. بالاخره یک نفر باید این حرف‌ها را به زبان بیاورد تا هرکسی با مسئولیتش روبه‌رو شود. اگر او چیزی نمی‌گفت، حالا کجا بودیم؟» آدبایور، گالاس را یک برادر بزرگتر می‌داند که با توجه به تجربه‌اش اجازه دارد تیم جوان آرسنال را زیر سئوال ببرد: «گالاس همیشه همینطور بوده. او تجربه دارد، جام‌های زیادی برده و در فینال جام جهانی بازی کرده.

او بی‌دلیل این حرف‌ها را نزده و لزومی در این کار بوده.» آدبایور اضافه می‌کند: «مسئله اصلی اعتماد به نفس است. در حال حاضر وقتی پیش می‌افتیم، اضطراب داریم. تا سوت پایان اضطراب داریم چرا که تیم جوان است و در دقایق پایانی گل‌های زیادی خورده‌ایم.» آدبایور اضافه می‌کند: «حضور گالاس برای تیم اجتناب‌ناپذیر است. او صخره آرسنال است. رفتار او پس از گرفتن بازوبند، این مسئله را ثابت می‌کند.»

آرسنال در حال حاضر با 10 امتیاز فاصله نسبت به لیورپول در رده پنجم است و به جز دو مدافع میانی‌اش، فابرگاس و والکات را هم در اختیار ندارد. ونگر اما در آستانه این بازی معتقد است که تیمش مستحکم‌تر از قبل شده: «از نظر دفاعی بهتر شده‌ایم و فکر می‌کنم وقتی تیم اعتماد به نفس‌اش را پیدا کند، خلاقیت تیم هم برمی‌گردد. ما تغییری جزیی در ساختار تیم به وجود آورده‌ایم و از بازیکنان دفاعی بیشتری استفاده می‌کنیم. در این شرایط، خلاقیت تیم  کمتر می‌شود. همیشه در تیم نیاز به تعادل دارید و فکر می‌کنم به آن رسیده‌ایم، چرا‌که در خانه آستون‌ویلا پیش افتادیم، توانستیم گل دوم را بزنیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم.» بولتون، حریف امروز آرسنال در رده یازدهم قرار دارد

کد خبر 72550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز