یکی از کارگزاری‌های اصلی فارکس در ایران، بروکر ifc بوده که متاسفانه کمتر تریدری با آن آشنا هست.

ifc-markets.jpg

بروکر ifc

یکی از کارگزاری‌های اصلی فارکس در ایران، بروکر ifc بوده که متاسفانه کمتر تریدری با آن آشنا هست. بسیاری از افرادی که قصد ورود به بازار فارکس را دارند، متاسفانه مستقیما به سراغ بروکر آلپاری رفته و چشم خود را برروی خدمات درجه یک و متمایز بروکرهای نوین همانند ارانته، آمارکتس و همین آی اف سی مارکتز می‌بندند. این در حالی است که کیفیت خدمات ارائه شده در این کارگزاری، زمین تا آسمان با بروکرهایی همانند آلپاری، روبوفارکس و ... متفاوت است. بهتر است بدانید که آ اف سی مارکتز، اولین کارگزاری در سطح ایران است که امکان ساخت نماد معاملاتی دلخواه را برای مشتریان خود فراهم کرده و همچنین حداقل لات معاملاتی را کاهش داده تا نیازی به استفاده از اهرم معاملاتی بالا (که به معنای بالا رفتن ریسک معاملات است)، وجود نداشته باشد.

در مقاله بروکر ifc به زیر و بم این کارگزاری پرداخته‌ایم و نقاط قوت و ضعف آن را کامل بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم تا نوآوری‌های ارائه شده در آی اف سی مارکتز را بررسی کرده تا شما به عنوان یک تریدر، بر اساس سبک معاملاتی و همچنین استراتژی معاملاتی شخصی خود، بتوانید بهترین حساب معاملاتی در این کارگزاری را انتخاب نمایید.

نوآوری‌های ifc

متاسفانه بسیاری از بروکرهایی که قدمتی بیش از دو دهه در مارکت دارند، به دلیل اینکه شهرت خوبی پیدا کرده‌اند، دیگر به دنبال ارائه‌ی خدمات بهتر نیستند. برای مثال، بروکر آلپاری تقریبا بیشترین تعداد مشتری را به خود اختصاص داده است، با این حال، طی یک دهه گذشته تقریبا هیچ خدمت جدیدی را عرضه نکرده است. اکثر تریدرهای تازه وارد، در ابتدای کار وارد این کارگزاری شده و پس از اینکه با ماهیت بازار فارکس بیشتر آشنا شدند و متوجه خدمات سایر بروکرها شدند، تازه به دنبال کارگزاری مدرن و معتبر می‌گردند. بروکر ifc اگرچه قدمت بالایی دارد، اما همواره به دنبال ارائه‌ی خدماتی بهتر بوده تا بتواند انتخاب بهترین نسبت به سایر کارگزاری‌های فارکس باشد.

اولین نوآوری این کارگزاری، ارائه‌ی پلتفرم معاملاتی اختصاصی خود به نام نت ترید ایکس بوده که قابلیت‌های بسیار زیادی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. تریدر می‌توان با افتتاح حساب nettradex، نمادهای معاملاتی دلخواه ایجاد کرده و علاوه بر آن بتواند با هر حجم لات دلخواهی، معامله انجام دهد. عموما در اکثر کارگزاری‌های فارکس، حداقل لات قابل معامله معادل ۰.۰۱ لات در نظر گرفته شده که به معنای سپرده اولیه بالا و یا استفاده از اهرم بالا است. این در حالی است که در حساب معاملاتی نت ترید ایکس این کارگزاری، حداقل لات معاملاتی به ۰.۰۰۰۱ لات کاهش یافته که عملا دست تریدر را بر انجام معامله با حجم دلخواه باز می‌گذارد.

در نوآوری جدیدی که این کارگزاری ارائه کرده، سیستم کپی تریدینگ نیز به پنل کاربری اضافه شده است. اگرچه کپی تریدینگ قابلیت جدیدی نیست، اما بروکر ifc markets این قابلیت را به همراه آپشن‌های متعددی ارائه کرده است. بهتر است به این نکته نیز دقت نمایید که این کارگزاری، طرح قرعه کشی یک خودروی تسلا سایبرتراک را نیز اجرا کرده است که شرط شرکت در آن، واریز حداقل ۲۵۰ دلار به حساب معاملاتی و سپس معامله کردن برروی آن است. در دوره‌ی قبلی نیز چندین برنده‌ی خوش‌شانس ایرانی توانسته بودند که برنده‌ی جوایز این قرعه کشی باشند.

حساب های معاملاتی

این کارگزاری، سه مدل حساب معاملاتی مختلف را بر اساس پلتفرم معاملاتی، ارائه کرده است. پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴، متاتریدر ۵ و نت ترید ایکس هر کدام می‌توانند میزبان دو نوع حساب معاملاتی مختلف با نام استاندارد یا میکرو باشند. حساب میکرو در این کارگزاری همانند حساب‌های سایر کارگزاری‌ها است که با نام سنت یا همان Cent ارائه شده است. حداقل واریز برای این حساب معاملاتی معادل ۱ دلار و برای حساب استاندارد معادل ۱، ۰۰۰ دلار است. برای سهولت بررسی انواع حساب معاملاتی در این کارگزاری، به تصویر زیر که جزیات حساب‌های مختلف است، توجه فرمایید.

حساب های معاملاتی بروکر ifc

استراتژی مناسب در ifc markets

اگر اطلاعات کافی در خصوص استراتژی‌های معاملاتی داشته باشید، حتما متوجه خواهید شد که لزوما هر بروکری، برای سبک معاملاتی شما مناسب نیست. طبق تحقیقات انجام گرفته توسط تیم تخصصی وبسایت بهترین هست، کارگزاری ifc مناسب آن دسته از تریدرهایی است که:

  • به سبک اسکالپ معامله می‌کنند
  • به دنبال هدجینگ هستند
  • نیاز به سبدی متنوع از نمادهای معاملاتی دارند
  • نیاز به معامله در زمان خبر دارند

بهتر است بدانید که بروکر ifc توانسته در رتبه‌بندی بهترین کارگزاری فارکس رتبه اول را برای اسکالپرها کسب نماید. این در حالی است که اسکالپینگ در بسیاری از بروکرها ممنوع بوده و تریدری که به این سبک معامله انجام دهد، متخلف حساب شده و حساب معاملاتی وی، بسته خواهد شد. آی اف سی مارکتز نه تنها اجازه‌ی اسکالپینگ را داده، بلکه به دلیل سرعت بالای پلتفرم‌های معاملاتی‌اش، بستر مناسبی را برای کسب سود از این سبک معاملاتی فراهم کرده است.

ثبت نام در بروکر ifc

یکی از مزایای اصلی این کارگزاری، فرآیند آسان و سریع ثبت نام و شروع معاملات در فارکس است. برای ثبت نام در این کارگزاری تنها به یک ایمیل و شماره تلفن نیاز داشته و تنها کافی است که تصویر مدرک شناسایی خود را آپلود نمایید. برخلاف بسیاری از کارگزاری‌ها که نیاز به مدرک احراز محل سکونت دارند، این کارگزاری این گزینه را در ایران اختیاری اعلام کرده است. همانطور که می‌دانید، ارائه‌ی مدرکی مبنی بر محل سکونت دشوار بوده و تریدر را به دردسر خواهد انداخت.

ثبت نام در بروکر ifc

در هنگام ثبت نام حتما دقت داشته باشید که تمامی فیلدها باید به زبان انگلیسی تکمیل شده باشد و همچنین تاریخ تولد باید به صورت میلادی وارد شود. در صورتیکه از تصویر گذرنامه برای احراز هویت استفاده می‌کنید، تاریخ تولد میلادی شما در این سند هویتی ثبت شده که باید با تاریخ تولد وارد شده در فرم ثبت نام، همخوانی داشته باشد.

در حین ثبت نام، باید حساب معاملاتی خود را انتخاب نمایید. اگرچه در آینده نیز می‌توانید حساب‌های دیگری باز نمایید، اما در این مرحله نیز بهتر است حسابی را انتخاب نمایید که مناسب معاملات شما باشد. در گام دوم ثبت نام و در مرحله انتخاب حساب، باید گزینه حساب واقعی را انتخاب کرده، سپس پلتفرم معاملاتی خود را انتخاب نموده و در نهایت نیز نوع حساب، اهرم مد نظر و نهایتا نیز ارز پایه‌ی حساب را انتخاب نمایید.

یکی از مزایای دیگر این کارگزاری، ارائه‌ی امکان واریز و برداشت سریع ریالی به کمک صرافی فارکس معتبر است. در مراحل ثبت نام، به جای واریز وجه به حساب معاملاتی، بهتر است صبر کنید تا تیم پشتیبانی این کارگزاری با شما تماس گرفته و راه و روش واریز و برداشت ریالی را توضیح دهد. پس از آن، به سادگی می‌توانید با کارت بانکی خود و با استفاده از درگاه پرداخت شاپرک، حساب معاملاتی خود را شارژ نمایید.

کلاهبرداری بروکر ifc

بهتر است بدانید که این کارگزاری دارای دو رگولاتوری بسیار قدرتمند بوده و سابقه‌ای بیش از ۱۵ سال در بازار ارائه‌ی خدمات فارکسی دارد. همچنین در وبسایت تراست پایلوت که مرجعی برای ارزیابی کسب و کارهای مختلف توسط مشتریان آن‌ها است، امتیاز ۴.۳ را از ۵ دریافت کرده است که بیانگر رضایت نسبتا بالا (بالاترین نسبت به سایر بروکرهای فعال در ایران) است. بنابراین، کلاهبرداری بروکر ifc تا این لحظه به هیچ عنوان حقیقت نداشته و تنها اخبار زردی برای جلوگیری از پیشرفت این کارگزاری معتبر جهانی است.

کد خبر 725485

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز